Gå till innehåll

Hittar inte alla filer på min externa hdd (4TB)


Recommended Posts

Har en 4 TB USB3 extern hårddisk som har fungerat klockrent. (Intenso 4 TB med en WD-disk inuti).
Men nu har ca 2 TB bara förvunnit...
Jag skulle flytta lite filer från denna disk till min andra dator och när jag var klar så sakande jag min mapp med musik, bilder och filmer i, och den har inte blivit raderad (vad jag vet), och den mappen finns inte heller i den andra datorn eller på någon annan hårddisk på min första dator, har letat i båda.

Kollar jag på egenskaper för disken så säger en NTFS och bara ett par hundra GB ockuperat, ca 3.5 TB ledigt.
Kör jag programmet Recuva så säger den att det inte finns några filer "Volymen innehåller inget känt filsystem".
Kör jag programmet Undelete, så hittar den hårddisken och massa filer som jag inte behöver, men inte den mapp jag saknar.

Så jag tog och stoppade i hårddisken direkt i datorn istället och Recuva säger likadant, men vill nu formatera disken (det har jag inte gjort, vare sig nu eller tidigare), i Undelete så är det samma som när den satt i USB-kabinettet, hittar alla andra filer utom min saknade mapp.

Jag öppnade CMD i adm.läge och körde "Disk Part" och sedan "List Disk", där hittar jag min disk, men står att det "Bara" är ca 1582 GB ledigt av 3726 GB??? Finns inte någon asterisk sfter volymen heller som markerar disken i GPT. Det finns en asterisk vid min C-disk för GPT, ska det vara så vid den? (Se bif. bild).

Finns det någon chans att hitta min förlorade mapp??? Eller måste jag formatera disken i Windows och sedan köra något Undeleteprogram?

Disk Part.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...