Sandstone50 Posted March 22, 2017 Share Posted March 22, 2017 Känner mej fullständigt överkörd av detta program - Skype alltså. Familjen har 3 olika ab. med Skype, vi har huvuddelen av familjen i Colombia (långt borta) därför rings det mycket. Oftast räcker inte de 300 minuterna/månad till, därav flera ab. NU är vi alla bannlysta för man får tydligen för sej att vi alla är terrorister eller heroin handlare, vad fn. gör man ??? Finns annat program ?? Och komma till deras chat är ju omöjligt, hela tiden kommer man tillbaka till samma sida, bla bla, bla.... blir sant tokig. ringa med 3, för 10sek/minut är ju otänkbart.... snälla hjälp mej med en lösning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 23, 2017 Share Posted March 23, 2017 Whatsapp till telefon och dator funkar utmärkt för både chat, samtal och videosamtal! Använder internet/mobildata och funkar naturligtvis också på Wifi (på t ex telefon) för att spara mobildata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandstone50 Posted March 23, 2017 Author Share Posted March 23, 2017 Bara för att konfirmera, jag kan ladda ner whatsapp i telefonen och ringa till fasta telefoner i sydamerika ?? (eller mobiler som också har appen ??) I så fall ska jag verkligen delita skype som bara jäklas. TACK !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 23, 2017 Share Posted March 23, 2017 Mottagaren måste också ha Whatsapp i telefonen. Och Whatsapp i datorn fungerar endast om du har det i mobilen, man scannar in en streckkod för att "knyta" ihop datorns app och telefonens app. För säkerhets skull får jag kanske tillägga att Whatsapp bara fungerar om man har ett telefonnummer i den aktiverade telefonen. Det går alltså inte att chatta, ringa och videochatta utan simkort i telefonen. Whatsapp knyter dig som användare mot ditt telefonnummer även om det använder mobildata för sina tjänster. Du kan ringa ALLA mobilen i hela världen från Whatsapp till Whatsapp så länge båda har mobildata eller Wifi uppkopplat. Du kan INTE ringa fasta telefonnummer! https://www.whatsapp.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandstone50 Posted March 23, 2017 Author Share Posted March 23, 2017 Som jag misstänkte alltså. och då kan man lika gärna ringa via messenger/FB... trist... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 23, 2017 Share Posted March 23, 2017 Kolla sidan:My Skype account has been restricted or temporarily suspended Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandstone50 Posted March 23, 2017 Author Share Posted March 23, 2017 Tack Cecilia. Fixat, får se hur länge det dröjer nu :-)... att få kontona öppnade alltså ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 24, 2017 Share Posted March 24, 2017 (edited) Med VoipStunt kostar det 0,238 kr./minut, eller 0,713 kr./minut till mobiltelefon, i Colombia. Med SmartVoip är det billigare till mobiltelefon: 0,428 kr./minut. Edited March 24, 2017 by JoWa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandstone50 Posted March 24, 2017 Author Share Posted March 24, 2017 Måste genast kolla, TACK !!! , snabb fråga JoWa, hittar inte infon. Det man betalar €10 som lägst, är det tills man ringt upp beloppet eller är det per månad ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 24, 2017 Share Posted March 24, 2017 Tills du har ringt upp det. Jag skapade ett konto på SmartVoip hösten 2011, betalade 10 € och har nu 5,64 € av det kavar… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandstone50 Posted March 24, 2017 Author Share Posted March 24, 2017 Helt suveränt, och man kan ha samma konto i mobilen som i datorn kan jag tänka mej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 24, 2017 Share Posted March 24, 2017 Jo. Jag har dock endast använt MobileVOIP för Android. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts