CGD Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Jag har nyligen gjort en ominstallation av Windows och alla program. Innan jag gjorde detta så hade jag Thunderbird som mitt primära mejlprogram och Windows Live Mail som mitt sekundära. Men nu går det inte att installera Windows Live Mail längre. Det finns ingen som har någon lösning? Ett annat alternativ är ju att jag skaffar mig ett nytt mejlprogram. Finns det någon som har ett bra alternativ som fungerar på liknande sätt som det tidigare programmet gjorde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Kanske dax att tänka nytt - Gmail fungerar överallt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xomilpa Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Det senaste åren har Microsoft inte aktualiserat WLM, och nu är det stopp. Microsoft tillhandahåller nu appen "E-post" till Windows 10. Den är egentligen bra, men vi gamlingar måste komma över tröskeln och vänja oss vid den. Jag kommer inom kort ta mig tid att lära mig E-post i Windows 10. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted March 27, 2017 Share Posted March 27, 2017 Du kan ju också använda Outlook.se som finns fristående om du inte redan har office installerat hans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted March 31, 2017 Author Share Posted March 31, 2017 Kan jag använda Outlook på samma sätt som Windows Live Mail? Det är ett par olika Hotmailadresser som jag vill ha åtkomst till. Jag vill gärna att det fungerar som Thunderbird. Alltså att alla mail kommer ner till Outlook men finns också kvar hos Hotmail. Finns det fler förslag på mailprogram. Jag vill inte ha någon webbaserad sak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 31, 2017 Share Posted March 31, 2017 Svar: ja på frågan om Outlook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 31, 2017 Share Posted March 31, 2017 Varför kan du inte ha dina Hotmail-adresser i Thunderbird? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted April 1, 2017 Author Share Posted April 1, 2017 Jag har en "riktig" adress kopplad till Thunderbird. De två övriga använder jag mest till att registrera mig på olika sidor där jag inte vill blanda in min "riktiga" adress. Det här är adresser som jag inte har någon speciell koll på så därför tycker jag det är bättre att ha dem i ett eget program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts