Jump to content

Windows Live Mail

CGD

Recommended Posts

Jag har nyligen gjort en ominstallation av Windows och alla program.
Innan jag gjorde detta så hade jag Thunderbird som mitt primära mejlprogram och Windows Live Mail som mitt sekundära. Men nu går det inte att installera Windows Live Mail längre. Det finns ingen som har någon lösning? Ett annat alternativ är ju att jag skaffar mig ett nytt mejlprogram. Finns det någon som har ett bra alternativ som fungerar på liknande sätt som det tidigare programmet gjorde.

Det senaste åren har Microsoft inte aktualiserat WLM, och nu är det stopp.

Microsoft tillhandahåller nu appen "E-post" till Windows 10. Den är egentligen bra, men vi gamlingar måste komma över tröskeln och vänja oss vid den. Jag kommer inom kort ta mig tid att lära mig E-post i Windows 10.

Kan jag använda Outlook på samma sätt som Windows Live Mail? Det är ett par olika Hotmailadresser som jag vill ha åtkomst till. Jag vill gärna att det fungerar som Thunderbird. Alltså att alla mail kommer ner till Outlook men finns också kvar hos Hotmail.

Finns det fler förslag på mailprogram. Jag vill inte ha någon webbaserad sak.

Jag har en "riktig" adress kopplad till Thunderbird. De två övriga använder jag mest till att registrera mig på olika sidor där jag inte vill blanda in min "riktiga" adress. Det här är adresser som jag inte har någon speciell koll på så därför tycker jag det är bättre att ha dem i ett eget program.