DAson Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 (edited) Jag hade CCleaner installerat och efter uppgradering till Windows 10 så var CCleaner borta försökte installera det igen men fick meddelandet att det inte var kompatibelt med den senaste versionen av Windows. Googlade och fann detta svar https://piriform.zendesk.com/hc/en-us/articles/115000184428-Windows-10-Compatibility-Issues har någon av er råkat ut för samma sak Edited March 30, 2017 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 31, 2017 Share Posted March 31, 2017 Ja, vid en uppgradering har jag råkat ut för att ccleaner inte fungerade efteråt. Men jag antog att det var naturligt och hade inte räknat med att den skulle fungera.. där ser man vad fel jag hade.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted March 31, 2017 Author Share Posted March 31, 2017 Installerade tillbaka CCleaner går bra men att starta går inte det är då meddelandet dyker upp.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted March 31, 2017 Author Share Posted March 31, 2017 Finns det någon fungerande version av CCleaner som är kompatibelt med Windows 10? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 1, 2017 Share Posted April 1, 2017 Jag har den fria versionen som är den senaste.. se bara till att avinstallera den gamla helt om den krånglar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted April 1, 2017 Author Share Posted April 1, 2017 Hämtade hem CCleaner 5.28 och den gick bra att installera och starta så det är bäst att hålla sig till den fräschaste. Det var version 4.10 som inte funkade konstigt den versionen funkade bra i Windows 7 & 8.1 http://filehippo.com/download_ccleaner/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Konstigt är det väl inte, då 4.10 är drygt tre år gammal, äldre än Windows 10. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts