roffe12 Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Efter senaste updatering av W10 - cumulativ update 15063.11 - fungerar ej dagliga versionsuppdateringar av Defender systemet. "Ett fel har uppstått vid installationen - försök senare". Felkod 0x80070643. Vet ej om uppdateringen 15063.11 är problemet eller det är ngt annat fel. Flera användare i Windows Community har samma problem. Någon som har ngt tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 (edited) Samma för mig. Har råkat ut för detta problem tidigare, men efter ett tag blev det okej. Bara att vänta och se. Jag testade med att uppdatera direkt från Defender, då funkade det. Det löser sig. Lasse Edited April 2, 2017 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roffe12 Posted April 2, 2017 Author Share Posted April 2, 2017 16 minuter sedan, Lasse B sade: Samma för mig. Har råkat ut för detta problem tidigare, men efter ett tag blev det okej. Bara att vänta och se. Det löser sig. Lasse Ja, jag avvaktar. Kommer samma felmeddelande varje dag. Tack för svaret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted April 3, 2017 Share Posted April 3, 2017 15 timmar sedan, roffe12 sade: Efter senaste updatering av W10 - cumulativ update 15063.11 - fungerar ej dagliga versionsuppdateringar av Defender systemet. "Ett fel har uppstått vid installationen - försök senare". Felkod 0x80070643. Vet ej om uppdateringen 15063.11 är problemet eller det är ngt annat fel. Flera användare i Windows Community har samma problem. Någon som har ngt tips? Hittade något om att det kan strula om något annat antivirusprogram också är installerat samtidigt. Kör du bara Defender på den maskinen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roffe12 Posted April 3, 2017 Author Share Posted April 3, 2017 8 timmar sedan, Cynthia sade: Hittade något om att det kan strula om något annat antivirusprogram också är installerat samtidigt. Kör du bara Defender på den maskinen? Hej, Svar nej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted April 4, 2017 Share Posted April 4, 2017 Kunde kanske vara värt ett försök att inaktivera det där andra antivirusprogrammet och sedan testa och köra Windows Update för att se om den installerar uppdateringarna då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roffe12 Posted April 4, 2017 Author Share Posted April 4, 2017 7 timmar sedan, Cynthia sade: Kunde kanske vara värt ett försök att inaktivera det där andra antivirusprogrammet och sedan testa och köra Windows Update för att se om den installerar uppdateringarna då. Hej, Har inget annan virus-program installerat. Mitt svar var lite otydligt. Problemet som gäller för flertal användare är ett generellt problem med Windows Update och Defender och har inget med status och program i våra personliga datorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted April 4, 2017 Share Posted April 4, 2017 Hade samma fel, lät det vara och nu har det löst sig Skickat från min F8331 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 Nu verkar allt fungera igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roffe12 Posted April 5, 2017 Author Share Posted April 5, 2017 1 timme sedan, Lasse B sade: Nu verkar allt fungera igen. Hej, Bra för dig - själv har jag samma fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.