Gå till innehåll

Updatering Windows defender


roffe12

Recommended Posts

Efter senaste updatering av W10 - cumulativ update 15063.11 - fungerar ej dagliga versionsuppdateringar av Defender systemet. "Ett fel har uppstått vid installationen - försök senare". Felkod 0x80070643. Vet ej om uppdateringen 15063.11 är problemet eller det är ngt annat fel. Flera användare i Windows Community har samma problem. Någon som har ngt tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Samma för mig.

Har råkat ut för detta problem tidigare, men efter ett tag blev det okej.

Bara att vänta och se.

Jag testade med att uppdatera direkt från Defender, då funkade det.

Det löser sig.

Lasse

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Lasse B sade:

Samma för mig.

Har råkat ut för detta problem tidigare, men efter ett tag blev det okej.

Bara att vänta och se.

Det löser sig.

Lasse

Ja, jag avvaktar. Kommer samma felmeddelande varje dag. Tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, roffe12 sade:

Efter senaste updatering av W10 - cumulativ update 15063.11 - fungerar ej dagliga versionsuppdateringar av Defender systemet. "Ett fel har uppstått vid installationen - försök senare". Felkod 0x80070643. Vet ej om uppdateringen 15063.11 är problemet eller det är ngt annat fel. Flera användare i Windows Community har samma problem. Någon som har ngt tips?

Hittade något om att det kan strula om något annat antivirusprogram också är installerat samtidigt. Kör du bara Defender på den maskinen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Cynthia sade:

Kunde kanske vara värt ett försök att inaktivera det där andra antivirusprogrammet och sedan testa och köra Windows Update för att se om den installerar uppdateringarna då.

Hej,

 

Har inget annan virus-program installerat. Mitt svar var lite otydligt. Problemet som gäller för flertal användare är ett generellt problem med Windows Update och Defender och har inget med status och program i våra personliga datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...