.RIHTT Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Hej. Jag har windows 8.1 på en hemmadator liksom på en kontorsdator jag inte liksom rår över. När jag öppnar utforskaren, och SÖKER i hela datorn. tar det evigheter. Trots att man ibland söker upp programsnuttar för 20:e gången som finns på samma plats. Lokal C:/ Ärligt talat. Det är helt värdelöst.Jag måste ha något snabbare. En "gadget" på skrivbordet eller vadsomhelst för tweaks, macro ni kan komma på som hjälper mig.*Nej det finns inga långsökta SAN/NAS/nätverkslagring *hur indexerar man allting så det finns tillgängligt på max 1 sekund?*hur är korrekt sökterm för att söka efter textsträngar ? Jag slår hellre win-r-cmd - findstr /bla bla om någon bara kan guide mig med rätt parametrar dvs sökningen ska ske ÖVERALLT. inte bara i rootmapp , wildcard* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Gå igenom detta.. http://www.tomsitpro.com/articles/windows-8.1-index-files,2-748.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.RIHTT Posted April 27, 2017 Author Share Posted April 27, 2017 bra tack... gjort. Men tipsa gärna direkt här också, hur ska man korrekt söka efter textsträngar med cmd? Jag vill söka efter något specifikt filnamn, alt textsträng inuti filen och då söka ÖVERALLT. På de systemdiskar som finnes: FINDSTR /C: "string" * ? något wildcard för att exkludera path, dirlist mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts