Gå till innehåll

Jag är så less på att sätta så många tusen på dator som...


Recommended Posts

en dag havererar så min fråga är får man en dator för 2500 kr som man kan kalla för slit och släng dator?

Tänker spara allt som jag vill ha kvar på en hd utanför datorn så inte allt personligt försvinner om datorn får virus eller hårdvarufel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Printer port ( Brother DCP-7030 )

USB port

Wifi

15,6" skärm

cd dvd eller blueray spelare

hdmi port

spegel fri skärm

gärna med möjlighet att sätta ett simkort i (finns på marknaden men efterfrågan var inte så stor av datorer med plats för simkort)

bredbands uttag

Önskar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag kan se ansluter man den skrivaren till en vanlig USB-kontakt.

Här är de 64 datorer som uppfyller kraven du har ställt samt har Windows och inte kostar mer 5400 kr: https://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s317662263
Du kan själv ställa in ett annat max-tak.

Har du inga krav på vad du ska kunna göra vid datorn?
Det är ju skillnad på en dator som bara ska användas till film och surf (klarar ju en mobil av) och en som ska användas till avancerade spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom man i princip kan göra det från en mobil så är det inget som kräver något särskilt utan det är något som går med alla datorer.

Du nämnde tidigare att du har en surfplatta. Är det något som du inte klarar av med den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte någon större roll i alla fall. Om det är något väldigt okänt kan man ju undvika det och det är ju bra att kolla vad för webbsidor som tillverkaren har för den modell man är intresserad av så man ser att det finns information om t ex drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...