Cacke Posted May 2, 2017 Share Posted May 2, 2017 en dag havererar så min fråga är får man en dator för 2500 kr som man kan kalla för slit och släng dator? Tänker spara allt som jag vill ha kvar på en hd utanför datorn så inte allt personligt försvinner om datorn får virus eller hårdvarufel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted May 2, 2017 Author Share Posted May 2, 2017 Är detta en bra dator? Acer Chromebook CB3-532 15.6" bärbar dator (grå) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 2, 2017 Share Posted May 2, 2017 Funktionsmässigt är det väl mer som en surfplatta eftersom det är en Chromebook och inte en Windows-dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted May 2, 2017 Author Share Posted May 2, 2017 Då får jag gå på el med min krav lista och fråga vad en sådan kostar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 2, 2017 Share Posted May 2, 2017 Ursäkta, men vad är det meningen att "på el" ska vara och vad syftar "vad" på? Om du undrar vad en Chromebook kostar, se: https://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s317484643 och så skriv in chromebook i rutan för produktnamn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted May 2, 2017 Author Share Posted May 2, 2017 Skrev el för jag vet inte om maan får skriva butikers namn. Jag vet redan vad den kostar men jag trodde att de var en dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted May 2, 2017 Author Share Posted May 2, 2017 Vill ni se vad den ska innehålla så får jag veta om den är billig eller dyr? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 2, 2017 Share Posted May 2, 2017 Det är klart att du får skriva ut ett butiksnamn, åtminstone så länge du inte tjänar pengar på det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted May 3, 2017 Author Share Posted May 3, 2017 (edited) Jag ändrar frågan, finns de någon dator konfigurator för bärbara Edited May 3, 2017 by Cacke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Använd Prisjakt.nu och gör ditt urval den vägen:https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 3, 2017 Share Posted May 3, 2017 Eller om du tycker det är svårt att göra urval på prisjakt skriv här vad du har för krav. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted May 4, 2017 Author Share Posted May 4, 2017 Printer port ( Brother DCP-7030 ) USB port Wifi 15,6" skärm cd dvd eller blueray spelare hdmi port spegel fri skärm gärna med möjlighet att sätta ett simkort i (finns på marknaden men efterfrågan var inte så stor av datorer med plats för simkort) bredbands uttag Önskar jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 Så vitt jag kan se ansluter man den skrivaren till en vanlig USB-kontakt. Här är de 64 datorer som uppfyller kraven du har ställt samt har Windows och inte kostar mer 5400 kr: https://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s317662263 Du kan själv ställa in ett annat max-tak. Har du inga krav på vad du ska kunna göra vid datorn? Det är ju skillnad på en dator som bara ska användas till film och surf (klarar ju en mobil av) och en som ska användas till avancerade spel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted May 4, 2017 Author Share Posted May 4, 2017 Tack, nej min ungdomstid är förbi så jag kommer att surfa, se fim och skriva ut. De är väll de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 Eftersom man i princip kan göra det från en mobil så är det inget som kräver något särskilt utan det är något som går med alla datorer. Du nämnde tidigare att du har en surfplatta. Är det något som du inte klarar av med den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted May 4, 2017 Author Share Posted May 4, 2017 Jag betalar helst inte räkningar med min platta för de är så dålig upplösning på skärmen om de heter så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 Okej. Det bör gå bra med någon billig dator. Kan du dra kort varför du inte vill fortsätta använda din befintliga dator? (Dåligt minne ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted May 4, 2017 Author Share Posted May 4, 2017 För att den låser sig både vid uppstart och i Windows och enligt seagate for Windows så skulle jag göra en backup för den har dåliga sektorer på hårddisken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 Så var det ja. Ja, då blir det nog bra med en ny billig dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cacke Posted May 4, 2017 Author Share Posted May 4, 2017 spelar märket någon roll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 4, 2017 Share Posted May 4, 2017 Inte någon större roll i alla fall. Om det är något väldigt okänt kan man ju undvika det och det är ju bra att kolla vad för webbsidor som tillverkaren har för den modell man är intresserad av så man ser att det finns information om t ex drivrutiner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts