Rickard Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Hej! jag har ett stort problem med min combo dvdrom/brännare den har bara försvunnit ur windows datorn känner inte av den kan inte bränna eller läsa skivor alls... ??? Hoppas nån kan hjälpa mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lazzve Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 kanske det har losnat nått i dvd romen kanske är glapp nånstans eller så är den paj kolla i bios ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted May 15, 2006 Author Share Posted May 15, 2006 Någon som vet vad som har hänt? vill inte tjata men undrar vad jag ska göra ??? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Har du kollat Lazzve's tips... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted May 16, 2006 Author Share Posted May 16, 2006 ja d gjorde jag redan innan men det funkade inte... ??? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 ja d gjorde jag redan innan men det funkade inte... ??? ??? Hej Syns brännaren i BIOS ? ofta trycka "Del" vid start. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted May 20, 2006 Author Share Posted May 20, 2006 jag kollade det idag den syns inte i bios, jag tror att det är IDE porten som har lagt av.. troligen så är det nått fel med min läsare som har slagigt ut båda IDE portarna för nu har även den andra porten med HDDn lagt av... > någon som har en lösning till mitt problem ??? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Hej Kolla att alla kablar sitter fast och att du använder jordade utag i väggen. Prova även att i BIOS tryck på "Default" inställningar, så att det inte finns några tweakningar. Du kan också titta efter ett uppdaterat bios eller köra in den du har, igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted May 20, 2006 Author Share Posted May 20, 2006 Hej Venoms tack för snabbt svar ;D jag har kollat bios och även kablarna ett flertal gånger inget verkar funka.. ??? ??? :'( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Prova att byta strömaggregat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted May 21, 2006 Author Share Posted May 21, 2006 asså menar du nätaggregat eller bara ström sladden till dvdromen? men det är konstigt för hårddisken har lagt av nu med... ??? ??? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Nätagget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted May 22, 2006 Author Share Posted May 22, 2006 OK tyvärr har jag inget extra nätaggregat så jag får nog lämna in den... men tack för alla svar nu känner jag mig inte som ett stort frågetecken längre EDIT: Jag lämmnade in den och det visade sig att det blivigt nått fel med ide configrationen men nu funkar den allfal :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 24, 2006 Share Posted May 24, 2006 Vad bra att det inte var värre än så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts