2stroke Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 (edited) Hej ! Jag skulle behöva installera Microsoft Silverlight på min nya dator ( Windows-10 ) som använder sig utav Microsoft Edge som sökmotor/webbläsare. ....men det verkar inte gå så bra. Hur får man det att fungera ? Edited June 11, 2017 by 2stroke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 Edge stöder inte ActiveX, och därmed inte Silverlight, det gör endast IE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2stroke Posted June 11, 2017 Author Share Posted June 11, 2017 1 timme sedan, JoWa sade: Edge stöder inte ActiveX, och därmed inte Silverlight, det gör endast IE. OK, bra då vet jag det. Hur installerar jag senaste versionen av IE istället för EDGE ? Var hämtar jag senaste versionen av IE från säker källa ? Var inaktiverar jag EDGE som standard webbläsare ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 Internet Explorer ingår i Windows 10, det är bara att söka efter det programmet så ska du hitta det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanseg Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 (edited) 3 timmar sedan, 2stroke sade: OK, bra då vet jag det. Hur installerar jag senaste versionen av IE istället för EDGE ? Var hämtar jag senaste versionen av IE från säker källa ? Var inaktiverar jag EDGE som standard webbläsare ? EDGE inaktiverar du som standard så här " Inställningar / Appar / Standardappar / Webbläsare " som du ändrar till Internet Explorer, när det är klart så är Internet Explorer ny standard HANS Edited June 11, 2017 by Hanseg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 Det är bättre att behålla Edge som standard och endast använda IE vid behov. IE11 är från 2013, och blir inte mindre föråldrad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts