Gå till innehåll

Datorn hänger sig då man tex är inne på Facebook ?


2stroke

Recommended Posts

15 minuter sedan, Cecilia sade:

Manualer om uppdatering av BIOS, användning mm: https://www.asus.com/us/Motherboards/PRIME-B250M-PLUS/HelpDesk_Manual/

och där finns även en länk som heter "Driver & Tools".

När jag klickar in mig på "Driver and Tools" så händer inget då man kommer dit.
Finns inga val att göra vad jag kan hitta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, 2stroke sade:

Låter ungefär som det jag har, värst mot Facebook men definitivt även andra sidor.
Sedan så tappar min dator inloggnings namnen & lösenorden till olika sidor trots att man svarat JA på frågan om datorn ska spara inloggnings namnet/lösen osv osv.

Själv svarar jag inte JA på om min dator skall spara inloggn ID och/eller lösenord, anser inte att det behövs. Varje lösenord hos din bank eller olika websidor där lösenord behövs är ju unik. Visst får man fylla i lösenord varje gång men det känns säkrare än att låta datorn spara dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, 2stroke sade:

Låter ungefär som det jag har, värst mot Facebook men definitivt även andra sidor.
Sedan så tappar min dator inloggnings namnen & lösenorden till olika sidor trots att man svarat JA på frågan om datorn ska spara inloggnings namnet/lösen osv osv.

Det måste vara nåt med Facebook, jag har inte tidigare upplevt problem men har haft samma som ovanstående i c:a 2mån. Jag har kört med edge hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

*Update*

Jag har nu provat att köra utan antivirus program --> Ingen skillnad.

Har även kört med EDGE och även det hänger sig fast inte alls lika mycket som med IE-11

Kontaktade Microsoft support men de var inte alls hjälpsamma.
...dock så sa de att det inte ska vara några problem att köra IE-11 ihop med Windows-10
Detta då dessa program enligt dem är helt kompatibla med varandra och IE-11 även finns original installerat i Windows-10
De sa även vidare att det inte går att ladda ner IE-11 separat från dem.

 
Lite sammanfattning av problemen jag upplever:

* Kraftigt EL-brum ur högtalarna som tilltar något då datorn varit på länge.

* IE-11 kraschar titt som tätt och sidor fryser ( inte bara Facebook )

* Två olika varningsrutor dyker upp titt som tätt.
   1.  IE-11 har stött på problem och avslutas.
   2.  Felaktigt script körs och därför måste IE-11 avslutas.

* Jag blir helt random utloggad från olika sidor där jag är inloggad.

* När jag sedan ska logga in igen så kommer inte datorn ihåg mitt lösenord
  trots att jag svarat JA på frågan om lösenordet skulle sparas när jag loggade in.

* På vissa sidor samt på min WEBB mail så kan jag inte se bilder som ska gå at kolla på.
   Där ligger istället en liten grå ruta med ett kryss i.

* Det går inte att "tagga" folk på tex Facebook.



 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Efter kontakt med KOMPLETT's support igår 22/6 Torsdag EM så gjordes en 100%'ig återställning av Windows-10 
( alltså inte en ominstallation )
Datorn blev mycket bättre direkt efteråt men här nu idag Fredag så verkar de flesta av problemen ha återkommit igen.
...idag har jag fått upp felmeddelande om "script fel" 2 gånger samt att även webbläsaren har kraschat 2 gånger.
( har inte hänt vid samma tillfällen )

:wacko:  HJÄLP !  :wacko:
Redigerad av 2stroke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What Causes the Freezing?

This particular freezing problem is caused by the recent Anniversary Update, which added a number of new features to Windows 10. Users have reported that their system freezes; some for 20/30 second periods, others permanently.

Hämtat på denna sida   http://www.makeuseof.com/tag/windows-10-freeze-computer-try/    som har flera tips om bl.a. återställning

testa själva för jag har inte problemet så jag kan inte testa

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Hanseg sade:

What Causes the Freezing?

This particular freezing problem is caused by the recent Anniversary Update, which added a number of new features to Windows 10.
Users have reported that their system freezes; some for 20/30 second periods, others permanently.

Länk:   http://www.makeuseof.com/tag/windows-10-freeze-computer-try/   

 <_<  ...men då min dator redan har den absolut senaste versionen
Version 1703 ( OS-version 15063.413
så tycker man ju att ovanstående problem redan skulle vara fixat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Cecilia sade:

Hur fungerar det med webbläsarna Firefox, Opera och Chrome?

Ceceilia,

Har enbart testat med Edge samt IE11. Tror inte det hänger på webb-läsarna utan på flertal versioner av Insider preview tex Creators Update, 16215 och 16226 med inbyggda buggar och fel som rättas till i senare version. Har nu tröttnat på att ständigt få göra ominstallation av OS eller installera program på nytt eller backa tillbaka en version för att få en fullt fungerande dator. Har backat tillbaka till 16193 där webbläsare och Windows Update fungerar normalt. Har ändrat min status i Preview till "långsamt" - skulle helst vilja pausa medl skapet i Insider men det är ju omöjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Cecilia sade:

Jag kan inte se att 2stroke har skrivit något om att det gäller Insider Preview.

Insider preview är ju  förhandsversioner av olika versioner av Windows, tex Anniversyry update, Creators Update eller version 16215 och 16226. Hänvisar bara till likartade eller identiska problem med Facebook eller andra web-sidor som 2stroke upplevt och det oavsett o det är slutgiltig version av Windows eller förhandsversioner. Symtomen och felen är likartade oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, 2stroke sade:

:P Jag har inte en aning om vad Insider Preview är för något.  :P

Insider preview är förhandsversioner eller testversioner av olika versioner av Windows som ges ut till medlemmar i Insider version. Felen och problem som uppstår kan uppstå både i dessa förhandsversioner eller slutgiltiga versioner. Som Insider  upplevde jag identiska problem som du har angett med din version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, roffe12 sade:

Insider preview är förhandsversioner eller testversioner av olika versioner av Windows som ges ut till medlemmar i Insider version. Felen och problem som uppstår kan uppstå både i dessa förhandsversioner eller slutgiltiga versioner. Som Insider  upplevde jag identiska problem som du har angett med din version.

Vi har en annan lite äldre dator som också har Windows-10 med senaste uppdateringarna och den går som en klocka.
Vad kan det finnas för orsaker till att på den splitter nya datorn som i övrigt är helt tom på program och annat skräp dessa problem uppkommer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, 2stroke sade:

Vi har en annan lite äldre dator som också har Windows-10 med senaste uppdateringarna och den går som en klocka.
Vad kan det finnas för orsaker till att på den splitter nya datorn som i övrigt är helt tom på program och annat skräp dessa problem uppkommer ?

Tror att det kan vara problem med version 1703 - 15063 Creators update - utan att veta säkert. Dom problemen eller buggar skall rättas till med en senare version med uppdatering - men det är ju märkligt om du har samma version och senaste version 1703 - 15063 på båda datorerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har du provat att göra en s.k. clean install, eftersom du skriver att du bara har windows installerat på den datorn, och inga andra program alls i så fall är det ju läge för

att göra en ren installation med "Creators Update"  som du kan hämta här   https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

välj mellan att installera direkt

eller ladda hem verktyget att skapa en dvd, du kan även lägga windows på ett USB-minne för att installera från minnet

På denna sidan är det alltid den senaste version av Windows 10

HANS

 

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...