Gå till innehåll

Sony E3 Tangentbordet krånglar


CGD

Recommended Posts

Min Sony E3 började krångla i morse. Märkte det först när flera av kontakterna var borta. Försökte skriva in nya vilket gick bra och det stod att de var sparade men de fanns ändå inte i kontaktlistan. Bestämde mig för att installera om mobilen vilket jag gjorde men när jag ska skriva in något så kommer tangentbordet upp och följs omedelbart av "Tyvärr har tangentbordet stoppats". Kan jag lösa detta eller är det helt kört?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du återställt telefonen så hoppar vi över hela processen med att tömma Cache och D-cache.

Kontakterna har jag inget vettigt svar på... men Sonys senaste programvara (enskilda appar) kan du hitta på APKMirror. Där finns alla uppdaterade appar från både fristående utgivare och stora aktörer, som t ex Sony. Leta rätt på Sonys tangentbord och även Kontakter i listan... jag bifogar en länk direkt till de appar som getts ut av Sony och Xperia. Filerna är officiella och signerade av respektive tillverkare. Plocka ner dom till datorn och för över på telefonen, använd sen telefonens filhanterare att installera. Alternativt använd webbläsaren på telefonen och gör det från det hållet istället.

Se till att du plockar hem rätt fil bara... alltså att det motsvarar ditt OS. Var noga med var du trycker på sajten... finns en del reklam på sidan som annars är en av de bästa.

Ingen garanti att det fungerar men det är iaf de senaste versionerna som finns av respektive app... inte sällan månader före de hamna på t ex Play

 

Lycka till!

 

APK Mirror Xperia

http://www.apkmirror.com/?post_type=app_release&searchtype=apk&s=xperia

APK Mirror Sony

http://www.apkmirror.com/?post_type=app_release&searchtype=apk&s=sony

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen. Men jag kom på en annan lösning. Jag körde Sonys dataprogram för mobiler och där gick det att installera om mobilen. Det fungerade helt okej förutom att jag måste skriva in alla kontakter igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Tack Manneman.
Ska titta om jag kan göra på annat sätt. Dessutom så fick jag tillbaka min ÄLDRE Sony Z. Den är äldre men betydligt bättre. Det var så enkelt som att bara byta batteri i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...