Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej!

Det går inte att starta MS Office Outlook 2003.

Det fungerade igår 13/5.

Jag får följande medelande:

"Det går inte att öppna Outlook-fönstret.

Mapparna kan inte öppnas.

Systemet är inte tillgängligt.

Servern är inte tillgänglig.

Kontakta adimistratören om problemet kvarstår."

Mitt internet fungerar.

Är det någon som har några ideér om vad som är fel?

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också problem men med Outlook Express. Kan inte öppna länkar i mail. Kör senaste IE7. Har kollat på inställningar men hittar inte nå´t. Det fungerade i IE6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också problem men med Outlook Express. Kan inte öppna länkar i mail. Kör senaste IE7. Har kollat på inställningar men hittar inte nå´t. Det fungerade i IE6

Prova att trycka ner "ctrl" samtidigt som du trycker på länken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Venoms!

Problemet är att programet inte ens startar så jag kan inte göra någon import alls

Nu har jag GHOSTAT tillbaka partitionen och nu funkar det igen även om jag tappat en del mail

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också problem men med Outlook Express. Kan inte öppna länkar i mail. Kör senaste IE7. Har kollat på inställningar men hittar inte nå´t. Det fungerade i IE6

Prova att trycka ner "ctrl" samtidigt som du trycker på länken.

Funkar inte. Om jag trycker ner "ctrl" i tex Microsofts nyhetsbrev och trycker på en länk så öppnas "skrivbordet". Samma sak om jag inte trycker ner "ctrl".  ???  ???  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Prova att trycka ner "ctrl" samtidigt som du trycker på länken.

Det jag var ute efter är att öppna länken i en ny flik.

Om det t.ex är som på min dator så har jag en brandvägg som stoppar att öppna länkar automatiskt i mail. Om jag trycker ctrl + länk så öppnas länken i ny flik.

Bara en tanke...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Satt och läste på ms lite, och kom över detta om att säkerhetsuppdateringen "MS06-015" kan göra så att det blir konstiga fel med utforskaren, windows-gränssnittet eller office-program som inte går att öppnas...

mer om detta på http://www.microsoft.com/technet/security/...n/ms06-015.mspx

Lösning på problemet:

Lösning

Share-to-Web-program

Varning! Det kan uppstå allvarliga problem vid felaktiga ändringar av registret med hjälp av Registereditorn eller någon annan metod. Dessa problem kan medföra att du måste installera om operativsystemet. Microsoft kan inte garantera att problemen kan lösas. Ändra registret på egen risk.

Säkerhetsuppdateringen 908531 innehåller en lista med tillåtna filnamnstillägg. Filer med något av dessa filnamnstillägg söks inte igenom av Verclsid.exe. Om du vill veta mer klickar du på följande artikelnummer och läser artikeln i Microsoft Knowledge Base:

908531 (http://support.microsoft.com/kb/908531/) MS06-015: Säkerhetsproblem i Windows Utforskaren möjliggör fjärrkörning av kod

Problemet kan lösas genom att HP-gränssnittstillägget läggs till i listan. Detta kräver följande ändringar i registret:

1. Logga in på datorn med ett konto som har administratörsbehörigheter.

2. Klicka på Start, Kör, skriv regedit och klicka på OK.

3. Leta upp och klicka på följande registernyckel:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionShell ExtensionsCached

4. Peka på Ny/nytt och klicka på DWORD-värde.

5. Skriv följande för datorer med Microsoft Windows 2000:

{A4DF5659-0801-4A60-9607-1C48695EFDA9} {000214E6-0000-0000-C000-000000000046}

Skriv följande för datorer med Microsoft Windows XP eller Microsoft Windows Server 2003:

{A4DF5659-0801-4A60-9607-1C48695EFDA9} {000214E6-0000-0000-C000-000000000046} 0x401

6. Högerklicka på värdet du just har skapat och ge sedan Data värdet 1.

7. Avsluta Registereditorn.

8. Använd Aktivitetshanteraren för att stänga Verclsid.exe eller starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också problem men med Outlook Express. Kan inte öppna länkar i mail. Kör senaste IE7. Har kollat på inställningar men hittar inte nå´t. Det fungerade i IE6

Prova att trycka ner "ctrl" samtidigt som du trycker på länken.

Funkar inte. Om jag trycker ner "ctrl" i tex Microsofts nyhetsbrev och trycker på en länk så öppnas "skrivbordet". Samma sak om jag inte trycker ner "ctrl".  ???  ???  ???

Jag har hittat en lösning på varför länkar inte öppnade sig i OE efter att jag började med IE7.Kontrollpanelen/Lägg till ta bort program/Ange programåtkomst och standardprogram/Anpassa/och markera IE.

"CrystalBall© sez: [Control Panel > Add/Remove Programs >] Set Program Access

and Defaults > Browser: IE *must* be chosen here if you're running IE7 Beta

2 and want such links to work."

Det finns fler:  http://www.microsoft.com/windowsxp/expertz...ng=en&cr=US

Under den här länken, leta efter Links från 5/23/2006

:)  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...