Gå till innehåll

Konvertera från Dynamic Disc till Basic


MrBigSpender

Recommended Posts

Hej,

Jag har en laptop som har en SSD C:\ som är av typen Dynamic Disc.

Nu vill jag konvertera disken till Basic. Jag har Paragon Hard Disc Manager Premium och enligt vad jag förstår så ska det gå att göra den konverteringen med det programmet.
Men hur gör man?
 

/Big Spender

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 månader senare...
On ‎2017‎-‎07‎-‎11 at 12:02, MrBigSpender sade:

Hej,

Jag har en laptop som har en SSD C:\ som är av typen Dynamic Disc.

Nu vill jag konvertera disken till Basic. Jag har Paragon Hard Disc Manager Premium och enligt vad jag förstår så ska det gå att göra den konverteringen med det programmet.
Men hur gör man?
 

/Big Spender

 

Du kommer att förlora all data på hårddisken men så här gör du

  •  

    Hur konvertera dynamisk disk till enkel disk

     

     

 

Som datorkonfigurationer och avsedd användning förändras, så måste det stödjande maskinvara. En vanlig uppgift som utförs på datorer som inte längre kräver en programvaru-RAID miljö är att omvandla en dynamisk disk tillbaka till en standard enkel disk. Den här processen tar bort vissa avancerade disk alternativ, men också tar bort många underhåll krav som hemanvändare inte är bekanta med. Konvertera en skiva på detta sätt är en enkel process att praktiskt taget alla datoranvändare kan åstadkomma
1.
Öppna konsolen Datorhantering. För att öppna denna konsol, klicka på "Start", "Kontrollpanelen" och sedan dubbelklicka på "Administrationsverktyg" ikonen och dubbelklicka sedan på "Datorhantering. "
2.

Klicka på "Diskhantering" rubrik i den vänstra rutan i fönstret Datorhantering.
3.
Högerklicka alla volymer som ingår i den dynamiska disken du vill konvertera.

4.
Välj "Ta bort" i den sammanhangsberoende menyn som visas.
5.
Högerklicka på disken efter att alla volymer är raderade och välj "Konvertera till enkel disk. " Detta kommer att konvertera disken och ställa upp för normal användning.

 

Hittat på denna sida   http://dator8.info/19/2012/09/Hur-konvertera-dynamisk-disk-till-enkel-disk.html

 

Tips och varningar

 
  • Säkerhetskopiera alla data innan du utför denna uppgift.

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...