Gå till innehåll

Tömma casheminnet på teven


Recommended Posts

Jag har en 65 tums plasma tv från Samsung.

Och jag har en extern hårddisk kopplad till den, för inspelning av diverse från teve.

Men på sistone trots att jag har rensat hårddisken och formaterat den, så när jag tar upp hårddiskens ruta på teven, så får jag även upp gamla program som absolut inte finns kvar, någonstans. Jag har även bytt hårddisk till en annan och då kommer allting som ligger på den, har legat på den och den föregående hårddisken upp i den rutan.

Jag har gjort en fabriksåterställning på teven, men problemet kvarstår ändå.

Jag gissar att det finns något litet minne på teven som man kan rensa, men hur?

Teven heter Samsung Plasma Led PS64D8005

 

P.S. Jag hoppas att jag har placerat denna tråd i rätt forum och även hoppas jag att någon här faktiskt kan svara på frågan... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag formaterar den via datorn, trodde inte man kunde göra det via teven...

Nej, jag tittar egentligen bara på kunskapskanalen på tv, och programmen jag spelar in är från den kanalen.

Jag har mailat Samsung denna fråga också, får se vad de svarar, om de svarar...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag hittade problemet...

Det fanns en post i AllShare som innehöll olika poster, nätverksplatser som alla började på 192. någonting. Jag tog bort dem alla...

Sedan så formaterade jag disken som satt i utan att inse att det var fel disk, så nu har jag förlorat all info jag hade på den disken, som tur är har jag backup, men den är över året gammal... När huvudet är dumt får kroppen lida sägs det ju... :(:angry:

Men jag stoppade in en annan disk och japp nu fungerar det igen precis så som det är tänkt och så som det alltid har gjort innan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett dygn senare så inser jag att problemet kvarstår... Vet inte vad det var jag stötte på igår och jag har gjort samma sak idag, dock utan att formatera en bokad disk, men ingenting verkar hjälpa...

Är det så att min teve helt enkelt har gett upp, det är dags att köpa en ny teve?

Hoppas inte det för denna är bara 4 år gammal och den var svindyr när jag köpte den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag fick till slut ett svar av Samsung...

För att återställa teven, så skall den vara inställd på vanlig kanal, typ ettan eller tvåan, och där skall man hålla inne exit-knappen i 10 sekunder, först då så återställs teven till fabriksinställningarna. Och allting börjar om från början... 

Och jajamensan, nu ser det ut precis så som det alltid gjort förr...

Frågan är bara hur lång tid detta håller och nästa fråga är om man kommer ihåg hur man gjorde, nästa gång det sker... ;):)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...