Gå till innehåll

Hotell i Usa


bonusvita

Recommended Posts

Lycka till med resan och det blir säkert trevligt!

Ett råd är att inte planera in för mycket utan kunna vara spontan, hör man på plats att det är en festival eller en någon särskild utställning i en grannstad så ska man ju åka på sånt och inte känna sig låst till vad man har bestämt tidigare, eller för den delen om någon blir för trött eller rent av dålig, ska man ju kunna anpassa sig efter det utan att känna sig stressad av att man missar något. Det som fungerat för oss är ju mer att man har en lista (guidebok) på 20 möjliga saker att göra och att när man är på plats bestämmer vilka 2 eller 3 man känner för just den dagen.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Kul att det blir av trots allt! 

Jag tycker det är bra att ha en tydlig planering i förväg vad man vill, typ så som ni verkar ha gjort, men där det finns utrymme att ändra sig på vägen. Dvs inte för pressat tidsschema och inte boka mer än nödvändigt i förväg som inte går att avboka.

Alcatraz var en av de stora höjdpunkterna på min resa men en varning är dock att som jag minns det kan det kanske vara jobbigt om dina föräldrar som är äldre går dåligt. Där är en hel del branta backar och trappor om man vill komma åt att se mycket. Osäker också hur det är i augusti men vi fick intrycket att det kan vara svårt att få biljett på plats i början på juli så vi bokade i god tid innan.

Trevlig resa!

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Hej.

Då är man i USA då... Ett fantastiskt land som har enormt mycket att erbjuda och visa.

Jag skriver dagliga resebrev på min blogg, så ni är alla välkomna att titta in där för att se hur det går och vad som händer...

Just nu är vi Monterey och skall idag åka vidare till San Francisco via Palo Alto.

http://Www.trassl.se  

 

Redigerad av bonusvita
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande läsning! När jag kom hem därifrån för ett år sedan kände jag att nu kan jag USA, dit behöver jag inte åka utan hellre se något nytt nästa gång. Men när jag läste din blogg så blev jag sugen att åka dit igen. :) 

 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

@bonusvita Jaha välkommen hem igen! Har ångesten att semestern är slut infunnit sig eller är det mer borta bra men hemma bäst känsla? :)

Verkar som det var lyckat trots en del små motgångar här o där. Vad var det absolut bästa? Vad om något skulle de helst vilja uppleva mer av? 

Var kul att läsa då man kände igen mycket, precis som när man ser på TV nu och kan relatera till var och varannan plats som dyker upp i amerikanska serier o filmer. 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...