thomcats Posted August 15, 2017 Share Posted August 15, 2017 Trots alla uppdateringar i Windows 10, så har jag ännu inte sett till något, som indikerar att helskärmsläge är på gång i Edge. För mig är förutsättningen för att använda en webbläsare att jag kan slå upp den i helskärmsläge då och då via funktionsknappen F11 (eller någon annan knapp om tillverkarna hellre vill det). Jag använder således fortfarande IE 11 och Google Chrome, vilka båda kan handha helskärmsläget. Hade gärna velat använda Edge också, eftersom det är knutet till Windows 10, men utan helskärm så är det uteslutet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted August 15, 2017 Share Posted August 15, 2017 Jag kör Insider (1703, build16257) och där fungerar F11. Om det kan vara nån tröst, för då lär det ju komma även till normala versioner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcats Posted August 15, 2017 Author Share Posted August 15, 2017 Precis!! Då får man bara ha lite tålamod så att säga. Det var bra info i alla fall, Tack för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hacke Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Shift + Windowstangenten + Enter funkar för mig i alla fall Version 1703 15063.450 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 4, 2018 Share Posted January 4, 2018 Windows 10 Tip: Browse full screen in Microsoft Edge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcats Posted January 4, 2018 Author Share Posted January 4, 2018 On 2017-08-22 at 19:56, Hacke sade: Shift + Windowstangenten + Enter funkar för mig i alla fall Version 1703 15063.450 Ja, det funkade faktiskt!! Tack! - Fast jag hade föredragit F11-tangenten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcats Posted January 4, 2018 Author Share Posted January 4, 2018 4 timmar sedan, JoWa sade: Windows 10 Tip: Browse full screen in Microsoft Edge Var inne och tittade på min Edge, men där finns inte pilarna, som skall ge helskärm, vid sidan av Zoom-verktygen. Inte heller fungerar F11. Betyder det att jag ännu inte fått den uppdateringen? Hackes förslag ovan fungerar dock, men det hade ju varit enklare med endast F11-tangenten, som sagt. Kan jag ladda ned den aktuella uppdateringen någonstans manuellt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 4, 2018 Share Posted January 4, 2018 Du behöver ha version 1709, som släpptes i oktober. Den skall du kunna få via Windows Update (Inställningar, Uppdatering och säkerhet). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcats Posted January 4, 2018 Author Share Posted January 4, 2018 2 timmar sedan, JoWa sade: Du behöver ha version 1709, som släpptes i oktober. Den skall du kunna få via Windows Update (Inställningar, Uppdatering och säkerhet). Jag har inte fått update 1709 och prövar jag att söka, så finns inga uppdateringar att hämta just nu. Kan den laddas ned manuellt någonstans? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 4, 2018 Share Posted January 4, 2018 Här: https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcats Posted January 4, 2018 Author Share Posted January 4, 2018 8 timmar sedan, JoWa sade: Här: https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 Tack så mycket. Jag skall göra en ordentlig och heltäckande backup innan jag laddar ned den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcats Posted January 6, 2018 Author Share Posted January 6, 2018 Hej, Vill blott meddela att jag lyckats med en bra uppdatering till 1709! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 6, 2018 Share Posted January 6, 2018 Utmärkt. Det kan du fira med att förbättra Edge med Webbmediatillägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomcats Posted January 6, 2018 Author Share Posted January 6, 2018 57 minuter sedan, JoWa sade: Utmärkt. Det kan du fira med att förbättra Edge med Webbmediatillägg. Cooool! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts