Gå till innehåll

Skype orsakar programfel när jag stänger av datorn


Thort

Recommended Posts

Hej!

Jag låter Skype autostarta när jag startar Windows. När jag sedan stänger av datorn kommer detta felmeddelande upp varje gång.

skype-programfel.jpg

Jag använder skrivbordsversionen av Skype. Inte Skype-appen.

Hur gör jag för att lösa detta?

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tack gsb för ditt förslag! Jag har försökt med detta tidigare. Men jag testade en gång till nu. Jag avinstallerade Skype med programmet Revo Uninstaller för att få bort alla rester av Skype i registret och alla även alla andra skype-filer som den vanliga avinstalleraren i Windows lämnar kvar. Tyvärr hjälpte det inte. Jag får fortfarande samma "Skype.exe - Programfel" när jag stänger av datorn.

Vad mer kan jag göra? Det är enerverande att behöva avsluta Skype manuellt varje gång jag stänger av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Hej igen!

Mitt problem med Skype progrramfel när jag stänger av datorn är ännu inte löst. Men jag har skapat en batch-fil som först stänger Skype och sedan avslutar Windows. Filen ser ut så här:

@ECHO OFF
taskkill /F /IM skype.exe 
shutdown.exe /s /t 00

Jag har placerat batch-filen på skrivbordet så jag kan dubbelklicka på den varje gång jag vill stänga av datorn. Det fungerar bra.

Men naturligtvis skulle det vara bra att få löst problemet med programfelet. Så om det är någon som har ett tips så är jag tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...