Gå till innehåll

Windows 10 Fall Creators Update har släppts


DAson

Recommended Posts

  • 1 månad senare...

Jag undra mer på vad som kan sluta fungera. Vilka utav mina program kommer att överleva den här uppdateringen. Vilka utav mina tillbehör saknar plötsligt drivrutiner. Kanske måste jag köpa ny skanner eller skrivare.

Det är det som jag ser som det stora problemet med Microsofts påtvingade uppdateringar. Man vet aldrig om datorn överlever

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkat bra, förutom HPs Supportassistans som är lite strulig, men löst sig med att installerat drivrutiner manuellt från hemsidan.

Tänkte testa Windows Defender utan något annat program ett tag, tidigare har jag även kört med F Secure SAFE, någon som har en åsikt om detta, vore jag tacksam.

Nu får allt sätt sig, men hittills verkar det funka bra.

Go Natt.

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Lasse B sade:

Tänkte testa Windows Defender utan något annat program ett tag, tidigare har jag även kört med F Secure SAFE, någon som har en åsikt om detta, vore jag tacksam.

Kör hårt. :) Du får ett renare och kanske snabbare system.

Gomorron. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här också, råkade av bara farten klicka vidare att uppdatera utan att se vad det var och sedan kunde man ta en lång paus från datorn. 

Har inte märkt något nytt jag har glädje av, bara irriterande saker som att en massa bloatware jag hade avinstallerat nu är tillbaka. Är väl säkrast att ta sig tid att gå genom alla privacy inställningar igen för skulle inte förvåna mig om de dragit igång en massa integritetskränkande skit igen utan att informera. 

Vad är den mest spännande nyheten som många kan tänkas ha glädje av?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt att det har kommit nya funktioner längst ned i högra hörnet Kontakter där man kan lägga till kontakter man bl.a. har i Skype och Windows Ink arbetsyta men dessa går att inaktivera om så önskas. Start-menyn har ett finare utseende bl.a. kan man dra det i hörnet för att göra det större eller mindre. Den som vill läsa mer om Windows 10 Fall Creators Update kan göra det här https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.690734/microsoft-visar-upp-ny-design-for-windows-10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 10/20/2017 at 18:39, DAson sade:

Start-menyn har ett finare utseende bl.a. kan man dra det i hörnet för att göra det större eller mindre. 

Tack! Det var det första nya jag haft nytta av. Nu har jag maxat höjden så jag slipper scrolla lika mycket de få gångerna jag är där och rotar. :) 

Lyckas jag nu städa bort all bloatware därifrån kanske jag inte behöver scrolla alls. :P

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...