Gå till innehåll

Minnesproblem


CGD

Recommended Posts

Jag har 32 GB RAM i datorn. När den är nystartad så brukar det vara 29 GB kvar. Men när jag kör µTorrent så brukar RAM minnet så sakat sjunka tills datorn inte fungerar längre. Men när jag startar om datorn så får jag inte tillbaka minnet. Som lägst har det varit bara ett par GB men det vanliga är att det är ungefär lika mycket RAM kvar som det var när jag stängde/startade om datorn. Så för att få tillbaka hela minnet måste jag starta om datorn ännu en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ja det vet jag inte. Men jag har inget speciellt högt värde på CPU:n utan bara på att minnet äts upp och kräver en omstart för att få tillbaka. Men det var ju inte riktigt det som var problemet utan att när datorn startas om så återkommer inte allt minne alltid. När datorn är avstängs och startas på nytt borde ju allt vara återställt, eller är det inte så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ditt torrent-program startar automatiskt och börjar med att allokera en massa minne så kommer minne att vara använt på en gång. Om du menar att torrent-programmet inte är igång så får du kolla vad minnet används till i Resursövervakaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...