Gå till innehåll

Flera dokument på skärmen


Tore Andersson

Recommended Posts

Om du menar den mittersta symbolen så heter den Återställ resp Maximera. Återställ återställer fönstrets storlek till den storlek det hade innan du valde Maximera senast.

När en fyrkant visas, dvs Maximera, kan du med musen ta tag i fönstrets kanter och dra dem mot fönstrets mitt för att göra fönstret mindre.

Det fungerar likadant i Windows 10 som det har gjort åtminstone sen Windows 95 eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 hours ago, Cecilia said:

Om du menar den mittersta symbolen så heter den Återställ resp Maximera. Återställ återställer fönstrets storlek till den storlek det hade innan du valde Maximera senast.

När en fyrkant visas, dvs Maximera, kan du med musen ta tag i fönstrets kanter och dra dem mot fönstrets mitt för att göra fönstret mindre.

Det fungerar likadant i Windows 10 som det har gjort åtminstone sen Windows 95 eller så.

Till och en Windows 3.0 hade samma funktion/knappar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag noterar vad du skriver. I min tyvärr uppgradering till Windows 10 så funkar det inte så. När jag trycker på det som är 2 små fyrkanter (som jag alltid gjort i alla tidigare versioner av Windows) så händer ingenting. De båda andra krysset och strecket funkar som det ska??? Men som sagt inte de små fyrkanterna. Vad kan jag göra då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On ‎2017‎-‎10‎-‎11 at 14:48, Hanseg sade:

Du drar ett dokument till vänster och nästa dokument till höger så långt du kan så tar varje dokument halva skärmen

 

HANS

Här får du en länk om hur man gör, titta på punkt 2 det är den jag beskrev kanske lite dålig beskrivning

http://www.enkelteknik.se/sortera-fast-snap-fonster-automatiskt-windows-10

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...