Gå till innehåll

Bakgrundsbilder


rainerg

Recommended Posts

Om du menar var de medföljande standardbilderna är sparade så tror jag det är i C:\Windows\Web\Screen\ 

Om du menar var man byter dem så högerklicka på skrivbordet, välj Personalize/Personifiera och sedan fliken Lock Screen/Låsskärm. Med viss reservation för de svenska termerna. :) 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl låsskärmen du menar  "Inställningar/Anpassning/Låsskärmen/Bläddra/Välj den bild vill använda

Om jag har missförstått dig får jag be om ursäkt

HANS

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag har förklart mig rätt

När win 10 går en längre tid i viloläg och man rör musen så den vaknar 

kommer man till att logga in och en fin bakgrundsbild

Dom bilderna vill jag komm åt men vet inte var dom ligger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste välja att visa dolda filer och mappar i "alternativ för utforskaren" som du finner i kontrollpanelen.

Sökvägen är sedan enligt nedan, alltså väldigt lång. 

C:\Users\Ditt namn\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy\LocalState\Assets

Där hittar du ett stort antal filer som helt enkelt har långa, långa namn bestående av siffror och bokstäver ex.

0c9223f44fe08f988a349e764489579e74d3099793d643a6e71c9ffe889810e3 och är av filtyp: fil.

Välj någon av dessa som har en storlek på 700-800 kb. Kopiera den till en ny mapp och döp om den till ex. bild 1 och filändelse jpg. ( bild1.jpg) 

Vips så har du en av dessa bilder som du ser på låsskärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...