Gå till innehåll

[ LÖST ] Ren Installation / Uppdateringar.


Recommended Posts

Fråga / Fundering.

Har en HP Dator, och på den så finns som det heter HP Supportassistans.

Den har funkat bra, speciellt då man gjort en ren installation av datorn, vissa drivrutiner försvinner ju då, då har HPs Supportassistans varit bra, man har då sett vilka uppdateringar som saknas.

Men nu har den funkat si och så tycker jag.

Om man nu har, skaffar en dator utan denna funktion, vilka jag tror att många inte har, hur gör man då, om man gjort en ren installation, svårt att hålla reda på vilka uppdateringar som  saknas.

På exempelvis HPs hemsida med uppdateringar, är det ju en djungel med uppdateringar.

Är det så, att man ändå får hem dom flesta via Windows Uppdate ?? När man söker efter uppdateringar manuellt, så kan man ju även bocka i avancerade alternativ

( Hämta uppdateringar för andra Microsoft-produkter när jag uppdaterar Windows )

Ja det var en fundering jag har haft, eventuellt skaffa en ny dator, annan modell, därför frågan.

Ha det så bra.

Hoppas på svar.

Lasse

 

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del tillverkare, däribland HP, brukar skicka över sina drivrutiner till Microsoft så att de kan distribueras i Windows Update. I andra fall får man hämta drivrutiner på datortillverkarens webbsidor för ens datormodell. Om det är svårt eller inte varierar nog och jag har inte haft något problem med att hitta drivrutiner på HP:s och andra tillverkares webbplatser, men om man är orolig så är det ju bra att undersöka det innan man köper en ny dator.

11 timmar sedan, Lasse B sade:

När man söker efter uppdateringar manuellt, så kan man ju även bocka i avancerade alternativ

( Hämta uppdateringar för andra Microsoft-produkter när jag uppdaterar Windows )

Den inställningen gäller program från Microsoft, t ex Office, och inte drivrutiner från andra företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HP har ett verktyg "HP SoftPaq Download Manager" denna stödjer många modeller, dock ej alla, vet ej heller om den stöder w10 då jag inte  har behov av den på nuvarande jobb. Om din modell stöds, då finns den i Software and Drivers för din modell, ladda ner den välj modell och OS sedan drar den ner alla drivisar som behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...