Cacke

Guide? manual?

Recommended Posts

Finns de någon guide eller manual på internet som går igenom steg för steg hur man kollar vad som kan låsa en dator som har Windows 10 så vill jag ha den även för datorer som har blivit långsamma.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är inte riktigt säker på vad du eftersöker här.. Man gör ju på samma sätt i Windows 10 som i alla tidigare versioner som blivit sega.

Däremot så finns det funktioner i Windows 10 som kan göra så att datorn upplevs långsammare därför att de körs i bakgrunden, typ uppdateringar etc, så att du inte tillåter att internet får hämta från din dator utan bara det lokala nätverket.

Det finns en sak till om man kör en bärbar dator på batteridrift i Windows 10 med den senaste uppdateringen. Den finns i energialternativen. Det alternativet finns bara vid batteridrift, i övriga fall syns den inte ens och är därför inget problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag efterlyser ett dokument som beskriver hur man kan snabba upp en dator som går trögt eller låser sig. Har alltid fått hjälp med de förut. Finns de någon sådan tråd? för jag minns inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att ominstallera Windows kan fortfarande hjälpa om datorer blivit långsamma för att det finns onödiga program installerade eller rester kvar av avinstallerade program.

En långsam dator kan också bero på att hårddisken är dålig och då får man köra ett hårddisktest, helst från hårddisktillverkaren.

En dator som kraschar ofta kan ber på att RAM-minnet gått sönder, att hårddisken är dålig, dåliga drivrutiner eller det som jag skrev om i första meningen ovan. För att undersöka om något RAM-minne gått sönder så kör man minnestestprogram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu