Gå till innehåll

Talfunktionen slutar fungera


bonusvita

Recommended Posts

Jag har en Sony xperia ZXs, android, det är en jättebra telefon och jag är helnöjd med den. Men jag har ett litet frågetecken med den och även med många andra lurar jag har haft. Det innebär att det är troligtvis inte specifikt till denna telefon som problemet. Det kan vara handhavandefel också...

Headsetet till telefonen slutar fungera efter några veckor, 5-6 veckor. Jag kan lyssna på musik, jag kan höra personen jag pratar med, men jag kan inte prata med honom/henne. Det spelar ingen roll om jag köper mig ett dyrt headset eller om jag köper mig ett billigt, problemet kvarstår. Det spelar ingen roll om jag byter telefon eller behåller den jag har, problemet kvarstår.

Ja, jag vet att det kan bero på att jag gör något fel. Men vad för fel gör jag då i sådana fall? För jag är snäll mot kablarna, jag lägger ihop dem på ett sådant vis att de inte trasslar sig, jag viker inte sladdarna, jag drar inte i dem, jag knycklar inte ihop dem, utan allt går lugnt och sansat tillväga...

Jag kan köpa mig ett blåtandsset, visst kan jag det, men de har så dåliga batterier att de inte klarar oftast inte av musik och snack i 10 av 10 timmar.

Jag har pratat med Telia och de säger att man skall starta om telefonen lite mer oftare än vad man gör idag, minst 1 gång i veckan säger de. Men om problemet kvarstår så vill de att jag skall lämna in telefonen för felsökning och reparation. Och det kan ju ta flera veckor innan man får tillbaka luren. Men jag köper inte riktigt det att problemet sitter i telefonens hörlursuttag. För när jag har köpt nytt headset så fungerar allting klockrent till 100% i 5-6 veckor innan talfunktionen slutar fungera. Då är det väl inte i telefonen problemet sitter, väl?

Hur löser jag frågetecknet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...