Gå till innehåll

Integrera uppdateringar till en Windows 10 ISO


Skull Kid

Recommended Posts

God kväll Sverige! Efter ett långt uppehåll, så är den "lille filuren" tillbaka! ^_^

Jag har nyligen upptäckt en "gammal" metod för att få alla uppdateringar i min Windows 10 ISO. Med ett perfekt verktyg som heter "WSUS Offline Update" och "NTLite" så kan jag integrera, eller lägga till uppdateringar i en Windows 10 install.wim fil.

Detta var en slags "glömd konst" för min del. Jag insåg igår hur mycket jag saknade en sådan metod. Inte nog med att min ISO nu är version 1709 (Fall Creators Update), utan att även OS-versionen är ICKE dess första version av 1709, vilket är 16299.15. Utan är nu uppdaterad till 16299.125, vilket är den senaste versionen såhär långt! plus att WSUS Offline Update laddar ned absolut alla uppdateringar till Windows, och med NTLite (båda är helt gratis att använda för personliga syften!) så kan man hålla sin Windows ISO helt uppdaterad jämt! Helt underbart om ni frågar mig! :lol:

Med Vänlig Hälsning

Skull Kid :)

P.S Jag har alltid föredragit att ha så mycket som möjligt offline ;)

Redigerad av Skull Kid
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon Sverige!

Laddar nu ned OS-version 16299.192, med WSUS Offline Update-verktyget, som sedan kommer att integreras i min lokala ISO och på mitt USB B)

Jag har även donerat €10 till skaparen Torsten Wittrock. Eftersom jag vill att detta mirakel till program ska få fortsätta finnas i sitt nuvarande skick :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...