Gå till innehåll

RT-N65U-817C HDD


Hans42

Recommended Posts

Nu har jag gjort en total ominstallation av Win 10 Pro på min gamla ACER Aspire M3203. Mycket jobb återstår, bl a har jag problem med min 2Tb HDD som är ansluten via USB till min router RT-N65U-817C . Det krävs ett lösenord för åtkomst, som jag givetvis glömt. Alternativt kan jag givetvis USB-ansluta den direkt till min PC, men skulle helst vilja ha den åtkomlig via min router. Finns något tjuvtrix för att komma förbi lösenordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har ett utdrag ur manualen hur man återställer din router

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/wireless/RT-N65U/WEU7355_RT-N65U_QSG.pdf

 

Nätverksnamn eller krypteringsnycklar har glömts bort.

Försök att skapa en trådanslutning och konfigurera krypteringsinställningen igen.

Tryck på återställningsknappen i mer an fem sekunder for att ställa om eller återställa

systemet till standardinställningarna från fabrik.

Fabriksstandardinställningar:

 

Användarnamn/   admin

lösenord:   admin /

IP-adress:   192.168.1.1

SSID:   ASUS

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att du har återställt routern så kan du själv välja om du vill skapa ett nytt SSID och nytt lösenord vilket är att rekommendera eller behålla standard, om du skapar nytt så anteckna och spara så slipper du göra fabriksåterställning

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det blev en del att fixa till efter den totala ominstallationen som jag gjorde m a a vad du tidigare rekommenderade. Men jag är nöjd med resultatet. Desktopen känns som ny. Frågan är vad som kommer att rasa först, den har ju 8 år på nacken.

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag är MYCKET nöjd med min gamla desktop efter att ha gjort en total ominstallation med en fräsch Win10 Pro. När jag nu fått det mesta viktiga återställt, så känns det som om att jag skaffat en helt ny PC! Startar på 40 sek.  Ett stort tack till Hanseg  och andra som givit mig en knuff i rätt riktning! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...