Gå till innehåll

ÄNNU EN säkerhetsvarning från Mictosoft


Recommended Posts

Det ringer på mobilen,

ett svenskt mobilnummer visar sej. Först en tjej som pratar mycket otydlig engelska, sen en kille med bättre engelsa där han informerar mej om att märkliga aktiviteter pågår i min dator och han vill hjälpa mej att ta bort virus från min dator,  han vill att jag ska klicka på Windowsloggan nere till vänster samtidigt som jag trycker "R", och därefter skriva in "eventwvr" (eller om det var eventvwr), men jag ber honom ringa senare. Men medan han pratar om mina ovanliga sökningar på internet så hinner jag knappa in telefon numret i datorn och får upp infon om "konstigt nummer", så jag ber honom ringa senare i em, men se det vill han inte, då är det för sent, min dator kan kapas på en timme eller så och blokeras hela datorn :wacko: numret han ringde från  var 070 - 3176917, har inga negativa bedömningar och att döma av allt bakgrundsljud så bordde det ha varit ett callcenter av nåt slag.

VAD kunde ha hänk om jag tryckt enter efter att jag skrivit in eventwvr ??... Känner mej faktiskt lite skakis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eventvwr öppnar Loggboken, det i sig är ingen fara.

Men "tomten" hade nog "sett massor med fel" och försökt få dig att gå till en speciell sida och installera något program.

Bra att du var uppmärksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...