Gå till innehåll

Recommended Posts

Mitt officeprogram är från 2007, så det börjar bli gammalt och jag gissar att detta frågetecken bara är en försmak av vad som komma skall!?

När jag klickar på ett befintligt dokument, som jag har skrivit på tidigare, eller om jag klickar på ikonen för ett nytt dokument, spelar ingen roll i detta läge. Så startar programmet rätt och riktigt, men det lägger sig nere i listen och går ej att öppna upp så man får upp det på skärmen! Det är inga som helst problem med excel dokument, varken nytt eller gammalt, dem öppnar upp sig precis som det alltid har gjort.

Men word dokumenten får jag inte upp alls!

Nu har jag laddat hem och installerat open office och även libre office, men jag har lite svårt att acklimatisera mig i den miljön, men jag lyckas på det viset öppna upp mina gamla worddokument, utan problem.

Jag har laddat om office 2007, stoppat in skivan och kört en reparation, men problemet kvarstår.

Skall jag kanske avinstallera programmet helt och hållet och återinstallera det för att få det att fungera som det är tänkt? Eller är det så att det är dags att uppgradera sig?

Nu tycker jag inte om office 365 och den här månads eller årsbetalningen. Jag vill ha mitt office på skiva och bara betala 1 gång och kunna arbeta med det programmet hur mycket jag vill, när jag vill i åratal utan att behöva betala för en ny version om ännu ett år, och om ännu ett år igen och igen och igen............

Hur löser jag mitt dilemma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, bonusvita sade:

Nu tycker jag inte om office 365 och den här månads eller årsbetalningen. Jag vill ha mitt office på skiva och bara betala 1 gång och kunna arbeta med det programmet hur mycket jag vill, när jag vill i åratal utan att behöva betala för en ny version om ännu ett år, och om ännu ett år igen och igen och igen............

Hur löser jag mitt dilemma?

Det finns ju olika varianter av Office 2016 att köpa för den som föredrar en licens i stället för ett abonnemang.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3332011

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Sorry för sent svar, men jag håller på och uppdaterar mina datorer, de börjar bli lite för gamla och för många problem. Och då kommer jag även att uppdatera mitt office. Och den lösningen på hem och student licensen lät ju helt klart intressant!

Men problemet jag har idag med att word 2007 slutat svara, det består, trots att jag har avinstallerat programmet och tagit bort alla gamla filer och åter ominstallerat programmet, så får jag inte igång word 2007.

Nu funkar det med open office, ett ganska så enkelt och lättanvänt program, så jag får se hur jag gör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Cecilia sade:

Har du prövat med Office-paketets två reparera-funktioner?

 

Två reparationer? Ööh, nej. Jag fann en på skivan, och den hjälpte inte, så jag avinstallerade hela programmet och återinstallerade det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...