Gå till innehåll

Så här illa fungerar kontakten med Microsoft Support


Björn Molander

Recommended Posts

KONTAKTER MICROSOFT SUPPORT

NEDAN MIN TELEFONLOGG MED ER PÅ MICROSOFT

( OBS Ni säger automatiskt att det är ca 6 – 9 minuters väntetid på en agent).

 

 

Tisdag 27.2

17:34 25 min avbrutet

17:31 2 min

17:29 2 min

16:44 16 min

16:15 28 min

14:22 53 min avbrutet

14:18 3 min

14:15 2min

Onsdag 28 feb

18:01 1 min stängt

17:35 25 min linjen bröts

14:23 1 tim 22 min linjen bröts

Torsdag 1 mars

16:23 3 sek avbrutet

14:48 1 tim 32 min linjen bröts

11:32 4 min avbrutet

16:25 37 min lagt på skulle inte hinna

Fredag 2 mars

Har nu gett upp och kontaktat en personlig datatekniker från TELIA. Han lyckas inte heller åtgärda problemet. Och dessutom säger att filen jag skulle ladda ned på USB stickan ( 150 kr) Finns redan på datorn. Vi ringer Microsoft support, men lägger på efter 25 min. Teknikern säger att jag måste köpa en separat hårdisk på 1 terrabyt ( 595 kr )vilket jag gör från Webbhallen.

Måndag 5 mars

Samma TELIA Tekniker ska komma idag KL 13:30 för att försöka rädda min dators filer och installera om Windows 10.

Vore bra om ni kunde ringa mig under tiden han är här. Från kl 13:45, men det är väl att hoppas på för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Björn Molander sade:

Vore bra om ni kunde ringa mig under tiden han är här. Från kl 13:45, men det är väl att hoppas på för mycket.

Varför skulle någon här på forumet Allt om Windows ringa dig?
Här finns bara privatpersoner.

 

8 minuter sedan, Björn Molander sade:

NEDAN MIN TELEFONLOGG MED ER PÅ MICROSOFT

Det finns ingen här som är anställd eller liknande på Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En hel del Off Topic, men jag kan inte hålla mig från att berätta följande sanna historia. Detta var på senare delen av 90-talet och jag hade köpt "ett datorpaket" på någon sorts avbetalning/lånekredit av en firma i Uppsala. Jag skriver det rent ut, för jag vill minnas att dom gick i konkurs senare. Det var en PC med Win 95 och en "3 in one" kopiator-printer-skanner och ett telefonmodem för internetuppkopplingen. Hursomhelst, jag behövde support i något ärende som jag har glömt nu. Jag ringde upp supportavdelningen på Uppsalafirman med min vanliga sladdtelefon. Jag fick det vanliga beskedet: Alla våra tekniker är upptagna. Vi svarar så fort vi kan! Jag satt nog och väntade i 45 minuter, men ingen svarade. Utan att lägga på luren tänkte jag för omväxlingen skull att ringa samma nummer med mobiltelefonen. Jag gjorde så, och kom fram direkt!

Jag har inget minne av om jag påtalade att jag satt med den andra telefonen och väntade, men jag fick nog hjälp i alla fall genom mobiltelefonen. Och jag borde väl ha lagt på sladdtelefonluren när jag kom fram med mobiltelefonen. Men detta är några år sedan, så man sparar bara på dom minnena som har betydelse i sammanhanget. 

Redigerad av -64
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...