Björn Molander Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 KONTAKTER MICROSOFT SUPPORT NEDAN MIN TELEFONLOGG MED ER PÅ MICROSOFT ( OBS Ni säger automatiskt att det är ca 6 – 9 minuters väntetid på en agent). Tisdag 27.2 17:34 25 min avbrutet 17:31 2 min 17:29 2 min 16:44 16 min 16:15 28 min 14:22 53 min avbrutet 14:18 3 min 14:15 2min Onsdag 28 feb 18:01 1 min stängt 17:35 25 min linjen bröts 14:23 1 tim 22 min linjen bröts Torsdag 1 mars 16:23 3 sek avbrutet 14:48 1 tim 32 min linjen bröts 11:32 4 min avbrutet 16:25 37 min lagt på skulle inte hinna Fredag 2 mars Har nu gett upp och kontaktat en personlig datatekniker från TELIA. Han lyckas inte heller åtgärda problemet. Och dessutom säger att filen jag skulle ladda ned på USB stickan ( 150 kr) Finns redan på datorn. Vi ringer Microsoft support, men lägger på efter 25 min. Teknikern säger att jag måste köpa en separat hårdisk på 1 terrabyt ( 595 kr )vilket jag gör från Webbhallen. Måndag 5 mars Samma TELIA Tekniker ska komma idag KL 13:30 för att försöka rädda min dators filer och installera om Windows 10. Vore bra om ni kunde ringa mig under tiden han är här. Från kl 13:45, men det är väl att hoppas på för mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 7 minuter sedan, Björn Molander sade: Vore bra om ni kunde ringa mig under tiden han är här. Från kl 13:45, men det är väl att hoppas på för mycket. Varför skulle någon här på forumet Allt om Windows ringa dig? Här finns bara privatpersoner. 8 minuter sedan, Björn Molander sade: NEDAN MIN TELEFONLOGG MED ER PÅ MICROSOFT Det finns ingen här som är anställd eller liknande på Microsoft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Molander Posted March 5, 2018 Author Share Posted March 5, 2018 Sorry, gick lite för fort. Detta är mejlet jag skickade tiljhörn Mvh Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Hur gick det med Telia-teknikern? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-64 Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 (edited) En hel del Off Topic, men jag kan inte hålla mig från att berätta följande sanna historia. Detta var på senare delen av 90-talet och jag hade köpt "ett datorpaket" på någon sorts avbetalning/lånekredit av en firma i Uppsala. Jag skriver det rent ut, för jag vill minnas att dom gick i konkurs senare. Det var en PC med Win 95 och en "3 in one" kopiator-printer-skanner och ett telefonmodem för internetuppkopplingen. Hursomhelst, jag behövde support i något ärende som jag har glömt nu. Jag ringde upp supportavdelningen på Uppsalafirman med min vanliga sladdtelefon. Jag fick det vanliga beskedet: Alla våra tekniker är upptagna. Vi svarar så fort vi kan! Jag satt nog och väntade i 45 minuter, men ingen svarade. Utan att lägga på luren tänkte jag för omväxlingen skull att ringa samma nummer med mobiltelefonen. Jag gjorde så, och kom fram direkt! Jag har inget minne av om jag påtalade att jag satt med den andra telefonen och väntade, men jag fick nog hjälp i alla fall genom mobiltelefonen. Och jag borde väl ha lagt på sladdtelefonluren när jag kom fram med mobiltelefonen. Men detta är några år sedan, så man sparar bara på dom minnena som har betydelse i sammanhanget. Edited March 5, 2018 by -64 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts