Gå till innehåll

Lenovo Thinkpad X1 Yoga


Recommended Posts

Jag håller på o letar efter ny dator. Och jag har snöat in på Lenovo, speciellt deras serie Yoga. Och ju mer jag tittar och ju mer jag kollar bland konkurrenterna så finns det ingen som kommer i närheten av Lenovo Thinkpad X1 Yoga 3 generationen.

https://www3.lenovo.com/se/sv/laptops/thinkpad/x-series/ThinkPad-X1-Yoga-3rd-Gen/p/22TP2TXX13Y?menu-id=X1_Yoga_(3:e_generationen)__ 

Okej, snuskigt dyr dator. Men användningsområdet finner jag högintressant. Jag lockas även av det faktum att detta är gamla IBM. Men datorn är en tålig arbetsmaskin, samtidigt som det är en enkel pekdator med medföljande penna kan man skriva och rita.

Just i denna serie Thinkpad så skriver Lenovo flera gånger att de rekommenderar Windows 10 Pro framför W10 home. Man undrar varför? Vad är fördelen med pro framför home?

Nu kanske jag har blivit snöblind och ser inte skogen för alla träden... Men? Om inte denna dator? Vilken i sådana fall och varför?

Nu skall jag iofs bara ha den som en hemmadator, jag har inget företag och jag reser inte med datorn, så naturligtvis är jag införstådd med denna overkill. Men ju mer jag tittar desto bättre blir den! Så snälla någon, ta ner mig på jorden! Om det nu är möjligt...? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, bonusvita sade:

Så snälla någon, ta ner mig på jorden!

Skulle du inte spara pengar för en USA-resa? ;)
 

10 timmar sedan, bonusvita sade:

Jag lockas även av det faktum att detta är gamla IBM.

Det är ju många år sen så nu lär ju deras datorer vara helt igenom kinesiska och några säkerhetsproblem har förekommit: http://fortune.com/2015/12/08/lenovo-solution-center-hack/

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jo, jag skulle ju det... o resan är mer prioriterad, dock så börjar mina gamla dator ge upp. batteriet laddar inte till 100% och det är något med fläkten, jag lyckas inte göra den rent tillräckligt...

Och säkerhetsrisker vill man ju inte ha.

Så jag sparar mina pengar, eller åtminstone lägger inte så satans mycket, det finns ju lika bra datorer för en fjärdedel av pengarna. Frågan är bara vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...