Gå till innehåll

Terry Myerson går och Nadella omorganiserar.


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Stor omorganisering på Microsoft igen:

https://www.thurrott.com/windows/155262/microsoft-windows-gets-new-leader

 

Känns lite osäkert vart företaget går? Men en sak som jag undrar över, är det verkligen nödvändigt med två stora uppdateringar av Windows 10 per år?

Mitt förslag vore max en uppdatering per år, sen kan de göra mindre tisdags uppdateringar under tiden och fokusera på kvalité/stabilitet. Sätt de mesta resurserna på Microsoft Edge och få den i paritet med Google Chrome istället samt Microsoft butiken med appar. Få in PWA appar dit (Progressiva Webb Appar) så fort som möjligt. Själva Windows operativsystemet känns ändå "färdigt" så att säga. 

Men vi får se vad som händer.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, en större omorganisation än vanligt såhär års! 

I grund och botten så är det MS gör nu med alla molntjänster något helt otroligt, om man tittar på vilka möjligheter det kan innebära för företagen. Då tänker jag mig det ur många aspekter, allt från de samarbetsverktyg som finns för användarna men även de säkerhetsverktyg som nu finns.

Ur ett rent klientperspektiv är uppföljningsmöjligheterna med alla delar i Windows Analytics något man kan använda för att bli proaktiv på ett sätt som inte varit möjligt (eller enkelt) tidigare, för att höja säkerhet och stabilitet hos användare.

Tyvärr finns det dock ganska många problem i företagsmiljöer som man inte riktigt löst så jag håller med dig om att det vore kanske bra att stanna upp, stabilisera och sedan ta det vidare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...