Gå till innehåll

Nu finns Windows 10 April 2018 Update för nedladdning


DAson

Recommended Posts

2 timmar sedan, DAson sade:

Den finns via Microsoft Store

Uppenbarligen, men inte förinstallerat, som i 17063?

Microsoft skrev i december att det skulle komma till ”all Windows 10 devices so that these formats become a trusted and reliable part of the web platform available to developers”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, DAson sade:

Jag undrar varför Microsoft sa att den skulle komma via Windows Update den 8 maj men den kom redan igår.

Kom den automatiskt i Windows Update eller gjorde du en manuell sökning i Windows Update?
Det jag har läst är att det är det automatiska som börjar om en vecka (troligen på någon av sidorna som JoWa länkade till).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, Cecilia sade:

Kom den automatiskt i Windows Update eller gjorde du en manuell sökning i Windows Update?
Det jag har läst är att det är det automatiska som börjar om en vecka (troligen på någon av sidorna som JoWa länkade till).

Sökte också manuellt på bägge mina 2 datorer och då dök uppgraderingen upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag uppdaterade inte via Windows Update på min Speldator jag hämtade hem uppgraderings assistenten från denna sida https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Jag valde det översta alternativet och sen så har jag hämtat hem senaste ISO-filen på det andra alternativet så har jag den om jag skulle behöva.

W10 Uppgradering.JPG

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Djurhagen sade:

Om du skall uppdatera flera datorer välj alternativet Ladda hem verktyget nu. (Rekommenderas)

Jag använder verktyget och gör en nyinstallation av operativet vid höst-och vårsläppet.  Känns lite som att höst-och vårstäda datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppdaterat 2 laptop, den ena EasyNote TE69KB gick allt bra med. Men har en Lenovo, där hade jag många konflikter, så jag formaterade om den, så gick allt bra. Dock slutade mikrofonen att fungera och fick gå in i sekretess fliken och sätta på den. Fungerar bra nu. Vid en ny installation, så får man några spel på köpet ca:1.5Gb och hög nyfikenhets sjuka från Microsoft. Så det är bara att plocka bort det man inte vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, Cecilia sade:

I Eforum har det varit några som har rapporterat att en (ny) systempartition på några 100 MB har fått en enhetsbokstav vilket leder till ständiga meddelanden om att partitionen har för litet ledigt utrymme.
https://eforum.idg.se/topic/356071-problem-windows-10-version-1803/?tab=comments#comment-1700323

Förslag till lösningar finns här:

http://www.thewindowsclub.com/windows-10-creates-extra-disk-partition-fixed

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...