Gå till innehåll

Desktop sagt upp sig


Recommended Posts

Ja, jag är nöjd :)  Men litet pyssel med att komma igång så att det blir som förr ungefär, tar ju litet tid. Speciellt när det är sommar utomhus.

Men en tyst liten snabb burk som dessutom gick ner med ca 500 sek vid beställningstillfället. Tack för att du sparade några tusenlappar åt mig!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Visst var det! Men det är ju litet pyssel nu. Tyst är den också. Hör knappt fläkten. Nästan så att jag är glad över att den gamla gav upp :)

 

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en liten fråga: Vad skulle hända om jag ersätter den nya datorns SSD med den SSD som jag hade i min slocknade ACER M3203?

Total kaos eller skulle "alla bitar falla på plats"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på, ibland går det att flytta över en Windows-installation från en dator till en annan, ibland går det att få igång den men det blir instabilt och ibland vägrar Windows att starta. Vad det blir för resultat beror nog oftast på hur lika de två processorerna och moderkorten är.

Men du kan alltid flytta över den gamla SSD:en som en extradisk/lagringsdisk för att t ex flytta över personliga filer som finns på den gamla SSD:en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Ytterligare en fundering....

Synpunkter på denna laptop? Hustruns laptop är rätt slö och tänkte att denna skulle vara något.

 

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dator/HP14BF080NO/hp-pavilion-bf080no-14-barbar-dator-silver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer hustrun in på det som Elgiganten skriver om modellen?

Citat

Produce
För tyngre kontorsarbeten eller enklare redigering av filmer och bilder. Med en dator i Produce-kategorin får du en maskin med god prestanda som kan lösa flera uppgifter på kort tid. Ett väldigt bra alternativ för multitasking.

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack för svaret! :),  men efter en uppdatering av befintlig laptop, så är  hustrun nöjd. Men visst skulle det vara trevligt med en litet snabbare laptop ibland. Verkar som om det mest är jag själv som drömmer.........

Redigerad av Hans42
eftertanke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...