Recommended Posts

Gmail är fortfarande svårt att komma fram till från min "egendomän.se" i Office365. Jag skrev en fråga med samma rubrik 2017 utan att någon svarade. Jag har Outlook 2010 och har leveransbekräftelse och läskvitto på. Nu har jag gjort en avidentifierad pdf av  "oleveransmailet"  och bifogar det här. Gmail/Google skall man vända sig till, men det är väl inte möjligt? Finns det någon som kan hjälpa mig med att sända mail till adresser med @gmail.com på slutet? Min "egendomän.se" har inte https://.

Gmail-fel.pdf

Redigerad av eklov
Avidentifieringen var inte komplett

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att PDF:en är anonymiserad tillräckligt, dvs med bara falska mejladresser?

Det där är en länk till en webbsida som kräver inloggning, det är inte en SMTP-server.

Gå igenom Googles felsökning: https://support.google.com/mail/troubleshooter/2920052?hl=en#ts=2920085%2C2923810%2C2923812%2C2923995%2C2924030%2C2924203
Det verkar som felkoden är 4.4.7 enligt sidan som felmeddelandet anger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag märkt att om jag sänder enstaka mail till gmail.com-adresser så går det bra, men när jag hade ett utskick till 11 mottagare, varav 4 med gmail, då blir det omöjligt att leverera till de med gmail.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Av eklov
      På senare tid verkar inte @gmail.com vilja ta emot mail från mitt konto hos Outlook365. Jag har ett eget domännamn.se och har konfigurerat Outlook2010 att begära läskvitto och serversvar. Jag har även ett eget gmail-konto (tvunget, då jag har en android-telefon). Dit kan jag maila. Kan innehavare av gmail-konton konfigurera sina konton så de nekar vissa domäner att skicka. Kan det hänga ihop med att Google anser att domäner utan https:// inte kan sända mail?
    • Av Sir_N
      Hej!

En bekant fick problem med att det plötsligt inte  gick att hämta mail (IMAP) med Thunderbird, det föregicks av meddelande om misstänkt olovlig inloggning på kontot. Det har hela tiden gått bra att logga in via webbmail.

Nu har jag inte sett vad som hänt hela tiden, men ett av meddelandena är enligt bif "Säkerhetsundantag".

Sedan kom "Meddelande från kontot". Vi har provat olika alternativ som föreslås på länken i bilden: http://support.google.com/mail/accounts/bin/answer.py?answer=78754 Men inget har hjälpt.

Nu plötsligt kommer meddelande enligt "Ett fel inträffade". (E-postadressen xxxx@kotten.ac är min bekants andra e-postadress och även e-postadress för återställning hos google.)

Hon har bytt lösenord på sitt googlekonto, webbmail fungerar fortfarande ok.

Jag har avinstallerat Thunderbird, raderat kvarvarande T-bird-mappar och filer samt gjort en nyinstallation av T-bird.

Jag har själv ett gäng gmail-adresser, men aldrig haft några sådan problem.

Tacksam om du har en hint om vad som kan göras!

Sir_N

• Av goranl
      "Hittade" ett gammalt gmail-konto som jag inte använt på några år och tänkte logga in på det men se det gick ju inte för jag kom inte ihåg passwordet. Inga problem kör deras återställning , det återställningskonto jag hade angett gäller inte längre då det var ett gammalt jobbmailkonto, likaså med återställningstelefonnumret. Resultatet är att Google inte kan släppa in mig då uppgifterna inte stämmer.
      Någon som har någon idé om hur man kan få tag på någon form av googlesupport och lösa det eller är det bara att anse kontot förlorat för all framtid?

//Göran
    • Av e-son
      Tänkte bara varna gmail-användare för det här phishing-försöket. Mycket ful sak, som google själva tydligen inte upptäckt än.

• Av Sandstone50
      Varför kan jag inte bifoga bilder/dokument i min gmail i Windows 8 ??
      Har nog försökt det mesta snart, och håller på att bryta ihop i mina försök.Attan så tidskonsumerande detta är.

Har först startat gmailen från skrivbordet, fungerar inte för då stänger Explorer ner så snart jag vill bifoga nåt.
      Startar mailprogrammet via appen och får då upp windows epost där jag inte hittar möjligheten att bifoga bild/dokument.
      HUR kan det komma sej ??? 

Alltså hjälp mej lösa problemet att få iväg ett dokument i mitt gmailprogram.
      Har också försökt gå via kontrollpanelen för att skriva in gmailen som ett standartprogram, men fixar tyvärr inte det...