Gå till innehåll

Återställning utan att behöva skaffa Microsoft-konto?


börjen

Recommended Posts

Har en ny laptop. Fick tbx datorn efter reparation men nu känns den lite seg och konstig. Kan det vara för att "administratör" är enda kontot? Meningen att ny användare ska läggas till och att Win 10 då blir snabbare och smidigare? Finns det vid återställning något sätt att inte behöva skapa ett Microsoft-konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorns seghet ska inte påverkas av antalet inloggningskonton eller vad för typ av kontot det finns.

Man behöver inte skapa ett Microsoft-konto när man installerar eller återställer Windows, det gäller bara att göra rätt val under installationen/återställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Det var nån återställning jag gjorde där enda alternativet på skärmen var att skaffa Microsoft-konto, kanske beror på var återställningen påbörjas. Just nu är det dock inloggningsskärmen efter viloläge som jag inte kommer ifrån? Och en fråga till: alla uppdateringar windows vill göra gör datorn bara mer och mer seg? Tog chansen att inte starta ny tråd med ny liten fråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Frågade en datorförsäljare vad som så snabbt gör Pc-datorer omoderna och sega. Han svarade Windows update. Samtidigt tycker jag att uppdateringar borde vara till för att göra datorn bättre och snabbare... Därför jag tog upp frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju så under XP-tiden då många ominstallerade sina datorer varje år men sen har det blivit allt mer ovanligt. Säljare tycker nog att det är viktigare att ge ett svar som du tror på än att säga att de inte vet utan tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...