Gå till innehåll

Tandkrämsdjungeln oss nördar emellan


alex_m

Recommended Posts

hej

jag undrar lite om vilken tandkräm ni/du använder,

skulle handla detta och som vanligt finns det mer än 25+ tuber att välja mellan, hur gör ni era val och har ni någon favorit?

 

Alla vill väll säkert ha vitare tänder än de man har ,tänker mest på hur man ska välja mellan alla dessa val dricker ju en hel del kaffe också oc hvet att mina tänder kunde vara vitare om man sköter tandborstning m.m som man ska, tänkte mest om det finns någon tandkräm som är bättre om man säger så som ni kan rekommendera

 

mvh alex

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Clinomyn för rökare. Inte för att jag röker men dricker kaffe och te gör jag. Den är bra på att ta bort missfärgningar av olika slag och smakar helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

clinomyn har jag kollat på apoteket, och ica säljer den tror jag,

 

ska nog testa den d"jag snusat en del genom åren, och man mår vall lite dåligt eftersom man vet att det inte är bra för tandhälsan,

ska testa den. är du nöjd så blir säkert jag, så att man inte köper grisen i säcken (finns ju många som vill sälja mirakelmedel)

tack Venoms

mvh alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte där är någon skillnad på de stora märkenas tandkrämer vad gäller munhälsa och blekning så jag tar en som jag tycker smakar mindre illa och löddrar lagom. Colgate MaxFresh är det just nu.

"Professionell" hemmatandblekning kostar inte så mycket att köpa från sin tandläkare om man önskar sådant och den har garanterat större effekt än tandkrämen. 

Säger jag som egentligen inte vet ett dugg om detta utan enbart talar utifrån egen begränsad erfarenhet. :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...