Gå till innehåll

Köpa klocka från Wish


CGD

Recommended Posts

Jag har aldrig köpt något från Wish men tänkte börja med att köpa en eller två armbandsur.
Men när jag söker på " perpetual watch " så får jag upp MASSOR med klockor. Men det jag undrar över är att jag får upp olika klockor med till synes exakt samma utseende men med helt olika priser. Det kan skilja med flera hundra kronor. Finns det någon förklaring till detta? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen erfarenhet av Wish så detta är kanske en helt felaktig förutfattad mening. Är det inte bara en massa "billigt Kina skit" som säljs på Wish? Med det menar jag inte att allt från Kina är skit, men att det som sälj på Wish i regel är det. Prisskillnaden är i så fall säkert helt omotiverad då det troligen är i princip samma billiga urverk i klockorna och de görs i samma fabriker. Frågan är om det ens är riktiga perpetual calendars eller bara en vanlig kalender, i värsta fall är det kanske inte ens fungerande visare för kalenderfunktionen utan bara dekoration. 

Istället för att köpa en klocka för några hundra med undermålig mekanik och billigt stål som slits så det flagar så skulle jag rekommendera att lägga lite till och köpa en riktig klocka från ett erkänt märke som Seiko, Citizen, Orient, Sea-gull som inte är mycket dyrare än skräpklockorna men kan hålla hela livet. Är du ute efter en perpetual calendar så t.ex. https://cdon.se/accessoarer-och-vaskor/seiko-quartz-spc131p1-gents-quartz-watch-p40238100 
 

Redigerad av Nicklas
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte för flera år sedan en klockkopia i Hong Kong för 500 Kr och den var riktigt bra. Den fungerade felfritt i sex år då gick något sönder så det gick inte att dra upp den men den automatiska uppdragningen fungerade ytterligare ett par år.  Men visst efter cirka tio år slutade den helt att fungera. Sedan vill ju inte urmakare laga en kopie- klocka. Skulle också gärna köpa mig en Citizen  eller liknande men de blir tyvärr lite för dyra.

Med tanke på hur otroligt mycket det köpt från Wish så hade jag hoppats på att någon på Forumet visste något om vad jag frågade. Jag har också gissat att det är samma klocka men från olika fabriker och därför olika priser men det skulle ju också kunna vara att klockan har ett bättre eller sämre innandöme.

 

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...