Gå till innehåll

Fläkt till Emachines ET1840


fredde

Recommended Posts

Har en gammal Acer-dator (Emachines ET1840 som jag skulle stoppa i en SSD disk. Såg då att processorfläkten var igenproppad med damm och skruvade av hela paketet. När jag skruvade av gick plasten till 2 av skruvarna som håller kylflänsar/fläkt sönder vilket gör att jag nu även får byta kylfläns/fläkt-paket. Har lite dålig koll på vilka kylflänsar/fläkt-paket som passar. Någon som kan hjälpa med passande modeller på kylflänsar/fläkt-paket. Processor är Intel Pentium ES700.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla vad moderkortet heter.. 

Nu, om jag förstod dig rätt så är det en stationär gammal dator och fästet till kylpaketet på cpu har gått sönder.

Kolla efter LGA775 när du kollar netonnet eller komplett.se eller något annat ställe efter kylare

Sen är det bara hur mycket pengar du vill spendera på kylen till en gammal dator. Det finns ju vattenkyl för en dryg 500 lapp annars ligger de från 200 och upp

 

Redigerad av Venoms
Tillägg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den blir säkert bra. Tänk på att när den är så stor och vikten ligger högt så kommer det att bli påfrestande för moderkortet i och med att den ligger horisontellt. Kolla också storleken, dvs total höjd så att du kan stänga lådan när du monterat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...