Gå till innehåll

Stora Problem med uppdatering från okt2018


RL500

Recommended Posts

Jag har stängt av uppdateringen i services.msc att undvika att uppdateringen körs.

Det verkar fungera nu när jag återställde igen till min tidigare version av win 10.

Där innan uppdaterades min dator. Jag valde att tacka ja.

Efter denna uppdatering:

 

* slutade min externa 4K monitor att fungera.

*Jag tror att även tangenbordet slutade fungera då. Det fungerar nu i realtid endast med

externt trådlöst. Problemet kvarstår i min dator och detta är fel från tidigare versionen också.

* Fungerade inte mitt mitt renderingprogram Keyshot med senaste versionen 8 (från okt)

* Vid uppstart stod det att det var någon issue med open GL fel på grafikkortet

 

När jag ska installera nya program lyckas det inte att ta bort gamla installerade filer som stör HDR Light Studio

Omöjligt att ta bort, vilket gör programmet felinstallerat. Enda sättet är att formatera om hårddisken, vilket jag ev. tänker göra

men idag på datorbutiken säger man att jag måste köpa ett nytt windows då. Det är konstigt då jag köpt windows 10 vid

datorköpet för ett år sedan.

Jag vågar nu inte heller detta steg då jag vet att windows10 senaste version inte fungerar för mig.

 

Jag ska också säga att min dator har på något vänster fått två desktops (alltså mappar) (två rotar) i samband med något som gick fel när jag säkerhetskopierade mina

filer på skrivbordet. Dock är det inte så att jag valde klipp ut. Jag valde att kopiera till en mapp på d:

Trots detta har jag två hämtade filer-mappar. Och hämtar jag filerna kommer de bara till en av dem.

 

Det kan också ha att göra med att jag har cloudtjänster till vissa av mina program.

 

Enkelt i detta kaos skulle vara att blåsa ut datorn och installer awindows igen, men det verkar inte fungera med senaste windos som sagt.

 

 

Någon som upplever något liknande?

Vad göra tycker ni?

mvh

/Richard

 

Redigerad av RL500
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som du har problem även innan okt 2018 uppdateringen, säker på att det inte är detta som spökar när du uppdaterat ditt Windows?

Kör själv Windows 10 1809 på tre datorer, 2 stationära och en laptop utan några problem. Jag låter Windows update vara på så de alltid är fullt uppdaterade just för att slippa problem vid senare uppdateringar. Ser det lite som ett konstigt tips att stänga av Windows update, med tipset ovan så kommer du få massa problem senare och kanske ännu värre skada. Håll systemet ajour istället med drivruter och annat, var aktiv så löser det problem innan de uppstår.

I ditt läge skulle jag plocka ner drivrutiner för hårdvaran som bråkar och installera om datorn, du ska inte behöva någon nyckel då du redan har Windows 10 på din dator. Tänk bara på att installera rätt version, samma som du kör nu

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...