Gå till innehåll

Nu börjar Microsoft varna användare av Windows 7


DAson

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Vad texten lyder så är det inte långt kvar tills supporten av Windows 7 upphör och datumet är 14 januari 2020. Så den som har Windows 7 så är det dags att uppgradera till Windows 10. Läs mer här https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.716418/nu-borjar-microsoft-varna-anvandare-av-windows-7

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Har fått varningen. Men vill verkligen inte börja med Windows 10. Det måste väl finnas tips och knep med att kunna fortsätta med 7:an!

Det finns ju fortfarande folk som fortsätter med XP som också var mitt favorit operativsystem. ( Nyligen släppte t.o.m. Microsoft en uppdate! ) Nu är jag helt inkörd på 7 och vägrar tvingas gå över till 10 med alla appar. Finns det något expertämne om detta som du vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer ju inte bli omöjligt att fortsätta använda Windows 7, lika lite som det är omöjligt att fortsätta att använda XP, men det blir ju mer osäkert att använda internet och risken för att datorn hackas ökar betydligt.

Vet inte vad du menar med appar, det är ju bara ett annat ord för program och jag använder samma program nu i Windows 10 som jag gjorde i Windows 7, typ Firefox, LibreOffice, 7-zip, Keepass osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

 

Hej datanördar!

Har en  Toshiba Laptop med 17 tums-skärm och på den kör jag Windows 7 Pro, enbart för att kunna köra EchoLink, eftersom jag är licensierad radioamatör. Datorn kommer jag använda så länge det bara går, har inga antivirusprogram på denna och den går bara via strömkabel. Datorn är nu inne på sitt 13:e år, Från början var den köpt med Windows Vista. Lite kuriosa. Annars är det förstås Windows 10 som gäller på mina andra datorer! 

http://www.echolink.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...