Gå till innehåll

Adobe Flash Player


CGD

Recommended Posts

Plötsligt nu så kan jag inte installera vare sig Adobe Flash Player eller Adobe Reader XI. Det går bra att ladda ner installationsfilerna men när jag sedan kör dem kommer det upp en skylt. "Anslutningen misslyckades. Klicka på Slutför och starta om installationen." Men det hjälper inte utan resultatet blir detsamma. Och det är samma sak oavsett vilket av programmen jag försöker installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag som har skrivit fel. Jag har troligen döpt nerladdningsfilen någon gång för länge sedan men det är installationsfilen till Acrobat Reader som laddas ner. Jag har också gjort en närmare kontroll och det ser ut som att den Reader jag har installerad har ett högre numer än den som jag kan hämta. Men så är det inte med Flash Player och det var med Flash som hela problemet började. Jag tycker det är lite konstigt att problemet började samtidigt med bägge. Först trodde jag det var något fel med Windows men här har jag regelbundet gjort backupper på hela systemet med jämna mellanrum så jag backade tillbaka till när det inte var några problem men det hjälpte inte heller. Den enda skillnaden i datorn är att jag förut hade Avast Premium men jag tyckte jag betalade för så mycket som jag inte använde så nu har jag bara Avast free men den har jag prövat att stänga ner och det har inte heller hjälpt.                                  

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du JoWa, jag följer din länk på Flash Player kommer till en sida där jag får välja operativ och version. Totalstorlek 20 MB står där och jag trycker på Ladda ner nu. Då kommer det upp en nerladdningsruta som anger att filen, flashplayer32_xa_install.exe är 1,2 MB. jag laddar ner den filen och försöker köra den men får samma resultat som tidigare.

Jag tycker mer det verkar som det är något i datorn som blockerar men vad. Jag har ju prövat att backa hela systemet til en tidpunkt då jag vet att det fungerade men det hjälpte ju inte heller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Cecilia, det är Windows 10 Home jag använder. Version 1809 OS-version 17763.437. Till detta använder jag Firefox 66.0.3 (64-bitars).

JoWa, det har gått att installera bägge dina Flash filer men det har ju inte hjälpt. Trotts att jag kan se att filerna är installerade så fungerar det inte i Firefox. När jag prövar Chrome så laddas inte sidan in. Däremot fungerar det bra i Internet Explorer. Men eftersom Firefox är den webläsare jag alltid använder så tänkte jag inte på att pröva IE och Chrome tidigare.

Men något måste ju vara fel någonstans eftersom det tidigare gått helt problemfritt att uppdatera dessa filer då och då. Oftast på begäran. Men nu går det ju inte.

Jag funderar på om jag ska läsa in än ännu äldre systemkopia för att se om det hjälper. Något måste ju ha hänt.
Jag har också tänkt på att stänga ner Avast medans jag gör nerladdning och installation vilket jag inte behövde tidigare. Det enda som egentligen har ändrat sig i datorn är Antivirusprogrammet från Avast Premier till Avast Free. Tyckte det var dyrt att betala för aå mycket som jag ändå inte använde. Kanske ska jag ta bort Avast helt och gå över till Windows Defender.

 

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen fungerar det igen.
Men jag vet inte riktigt vad som fick det hela att fungera eftersom jag gjorde flera saker. Jag hade ju även problem med Java. Så jag började med att avinstallera Java och Flash. Omstart av datorn. Installation av nyaste Java men ingen installation av Flash. Så nu finns inte Flash med i Program och Funktioner och inte som modul i Firefox. Men ändå så finns Flash fortfarande med i Kontrollpanelen och de videos som kräver Flash och inte kunde spelas upp tidigare går nu att spela upp.

Är det inte lite märkligt eller har ni någon förklaring?

Förresten vet någon vad Geraha,exe är för något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat Revo Unistaller och det var där jag såg programmet. Dessutom under övervakade program men där brukar ju bara de program som jag väljer hamna där. Det är ett litet program bara 19,7 kB.

Men jag har inte kunnat hitta programmet på hårddisken men jag lästa någonstans att Windows sökverktyg inte söker bland alla filer.
Men jag ska ta och avinstallera programmet så får jag se om något händer, men visst undrar jag ändå vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...