Gå till innehåll

Windows 10 2019 May Update


DAson

Recommended Posts

  • 3 veckor senare...

Har ej hört något om när den kommer vårens uppdatering som det har pratats om i evigheter. Är det någon som kanske har svaret på min fråga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Har alltid uppdaterat med Uppdateringsassistenten och aldrig med Upgrade Tool för den kan ju orsaka problem som du skriver om Cecilia. Har du uppgraderat än eller väntar du med det. En del brukar ju uppdatera via Windows Update och det kan också orsaka problem har jag hört.

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Cecilia sade:

Innan man uppdaterar den hårda vägen via t ex Media Creator kan det vara bra att kolla att man inte kommer att drabbas av något av de kända problem som finns beskrivna på https://docs.microsoft.com/sv-se/windows/release-information/status-windows-10-1903

 

Jag har 1903 - 18362.116 installerad. Så dom problemen verkar redan vara åtgärdade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, yvkmug sade:

Jag har 1903 - 18362.116 installerad. Så dom problemen verkar redan vara åtgärdade.

Funkar den versionen bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, yvkmug sade:

Jag har 1903 - 18362.116 installerad. Så dom problemen verkar redan vara åtgärdade.

Är den versionen senare än den 21 maj?
För enligt Microsoft fanns ju problemen igår och för åtminstone något av dem står det att en lösning beräknas finnas i mitten av juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Cecilia sade:

Är den versionen senare än den 21 maj?
För enligt Microsoft fanns ju problemen igår och för åtminstone något av dem står det att en lösning beräknas finnas i mitten av juni.

Kom som kumulativ uppdatering i dag, KB4505057

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har installerat 2 st en stationär och en bärbar, på den stationära ändrades ikonerna för Word och Anteckningar delvis utseende, tydligen beroende på programversion var ursprungligen skrivna i  filer skrivna i Word 2003 visas som .rtf  wordpad, innan så visades dom som vanliga docx-filer(ikoner)

 

HANS

Efter ominstallation fungerar det som det skall

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat detta på en bärbar dator. Finns vissa buggar som jag har. Papperskorgen försvinner ibland, wifi tappar kontakt, för ljus start bild och suddig uppstarts bild. Felstavning på vissa mappar.Tycker förra versionen var bättre,men får vänta och se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
26 minuter sedan, Kird sade:

Hej!

Jag undrar om W10-1903 uppdatering har KBnr: 4505057?

Har haft problem.

Tack på förhand!

Kird

Så vitt jag kan tyda vad Microsoft skriver så innehåller KB4505057 två kvalitetsförbättringar, dvs buggfixar.
https://support.microsoft.com/sv-se/help/4505057/windows-10-update-kb4505057

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...