Gå till innehåll

Uppdateringar i Defender?


Recommended Posts

Jag har under många år använt mig av Norton. Nyligen fick jag lite supporthjälp för bl.a Windows och Office. Supporten frågade då om jag hade något antivirus? Norton svarade jag. Då kom det lite försäljningsspråk från supporten om Windows Defender. Eftersom Defender ingår i Windows och Norton kostar uppåt 900 kr om året så lät jag honom aktivera Defender.

Förut var det så att varje gång jag startade datorn (minst en gång om dagen) så uppdaterade jag Norton. Det kom alltid minst tre -- fyra uppdateringar. Ibland 20 -- 30 MB-stora uppdateringar. Hur kommer uppdateringar till Defender?

Jag har inte sett något om "uppdateringar för Defender" hittills. Måste jag aktivt söka dom själv?

Win 10 och IE 11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom kommer i automatiskt bakgrunden. Jag har datorn igång hela dagen och det blir flera uppdateringar per dag(3 hittills i dag) Kolla i Inställningar > Uppdateringar och säkerhet > Visa uppdateringshistorik > Definitionsuppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...