Gå till innehåll

Firefox öppnar alla sidor vid omstart samt YouTube problem.


CGD

Recommended Posts

Ja som ni förstår använder jag Firefox, 64 bitars. Om jag öppnar en sida som är fel, skum sida som inte går att stänga av, kan jag ju stänga ner Firefox via Aktivitetshanteraren. Men när jag startar om Firefox så startas ja alla sidor inklusive den felaktiga. Kan jag någonstans ändra inställningarna så att Firefox inte startar om alla dessa sidor utan bara går till min förvalda startsida.

Jag har också lite problem med YouTube. När jag tittar på någon video så kan jag lätt hoppa fram eller tillbaka i videon. Men nu har det ibland börjat trassla sig.  När jag försöker hoppa fram så låser sig filmen och det där snurrande väntehjulet eller vad det kallas för kommer upp. När detta händer går det inte att göra något annat än att stänga ner YouTube och börja om. För det första var ligger felet, är det min dator eller ligger det hos YouTube?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, CGD sade:

Kan jag någonstans ändra inställningarna så att Firefox inte startar om alla dessa sidor utan bara går till min förvalda startsida.

Ja, Inställningar - Allmänt väljer man vad för flikar som ska öppnas vid start.

11 minuter sedan, CGD sade:

För det första var ligger felet, är det min dator eller ligger det hos YouTube?

Du kan kolla hur det fungerar med en annan webbläsare och testa hur det går om du startar om Firefox utan tillägg, vilket görs i Hjälpmenyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid start:    Återställ föregående session

Den rutan har jag haft ofylld. Eller är det något annat du tänker på?

Jag ska pröva med IE och se om det blir någon ändring men först måste jag komma till en video som krånglar och då ska jag pröva att köra den i IX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...