famicom Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Jag har ett lustigt problem med att chatta på messenger när jag är i media center. Jag kan se vad folk skriver till mig....men det jag skriver tillbaka komma aldrig fram. Om jag går ur media center så ligger ju windows messenger öppet där. Då kan jag skriva tillbaka och då kommer det fram. Visst är det konstigt? Hur kan jag lösa det? Vill gärna att det ska fungera bra. Tack på förhand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Hej Troligen inte så många som kör MCE så då är det inte så lätt att få bra svar.... Kör du MSN Live Messenger eller MSN Messenger 7.5 ? Du skriver Windows Messenger som då inte är MSNs Messenger. Jag skulle prova med Live Messenger så kanske det funkar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
famicom Posted May 21, 2006 Author Share Posted May 21, 2006 Msn messenger fungerar inte allt i media center. Då dyker inte messenger ens upp. Forskade lite och fick reda på att man var tvungen att installera windows messenger vilket jag gjorde. Men det fungerar ju bara till 50% Dvs inget duplex. Var kan man ladda ner live messenger och hur skiljer det dig från windows samt msn versionerna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Hej Kolla på alltomxps framsida.... längst ner till vänster har du länkarna. Vad jag kan se när jag googlar så ska Live versionen kunna integreras i MCE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
famicom Posted May 22, 2006 Author Share Posted May 22, 2006 man tackar =) Ska testa på en gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
famicom Posted May 22, 2006 Author Share Posted May 22, 2006 nu har jag installerat live messenger men MCE loggar ut live messenger ocj kör igång windows messenger när jag ska använda messenger, nu var det rörigt. Min fråga är, hur tar jag bort windows messenger? Finns det någon avinstalleringspatch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Hej - Klicka Start och välj Kör... - Klistra in detta i fältet: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove - Klicka OK så är det klart! Snott från Bengans..... http://www.bengan.com/tips/winxp.asp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
famicom Posted May 22, 2006 Author Share Posted May 22, 2006 Får det här felmeddelandet: "Error: could not locate INF file 'C:WINDOWSINFmsmsgs.inf" skumt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Hej Skumt....... Kör du fullt uppdaterad PC ? -------------------------------------------------- Du kan inaktivera tjänsten också om du vill. Adminverktyg > tjänster..... Messenger > inaktivera. EDIT Heter bara Messenger. EDIT/EDIT Det här är ännu en Messenger, ska fundera..... EDIT/EDIT/EDIT Här har du fler sätt att bli av med WIndows Messenger.... http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=362187 Men nåt är inte friskt i din burk om inte 1a sättet funkar...... Eller lägger MCE filerna annorlunda.... ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts