Gå till innehåll

Recommended Posts

Nej. Jag vill kunna skanna in ett tvåsidigt dokument men hur jag än gör så delas dokumentet upp i olika textrutor. Detta gör det svårt för att inte säga omöjligt att ändra i dokumentet. Så det jag är ute efter är att få bort textrutorna men inte texten. Eller skanna in så att det blev ett helt vanligt Worddokument utan några textrutor så att jag sedan kan ändra på det lite som jag vill.

Jag har provat med att klippa och klistra och förvisso går det men då ser man att dokumentet inte ser lika dant ut längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får du dokumentet från början, får du det via mail eller sparar du från webbsida på nätet?

Varför jag undrar är hur dokumentet har skapats innan du har det i handen. T.ex. om man öppnar en webbsida och sparar ner den som ett dokument så kan den vara formaterad i rutor och kolumner från början och i ett sådant fall är det bättre att se webbsidan på ett annat sätt genom webbläsaren före man hämtar hem den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått originalet i handen. Detta har jag skannat in för att kunna göra några ändringar och sedan skriva ut det på nytt. Hur det har kommit till från första börja har jag ingen aning om och kommer inte att kunna få. Jag har OCR programmet ABBYY FineReader 12 och trodde att det skannade in enbart texten men tydligen finns där osynliga textrutor som programmet också tar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...