Gå till innehåll

Falsk varning från Norton?


Recommended Posts

Idag när jag skulle handla löparkläder från Löplabbet så blir jag stoppad av Norton Internet Security, som säger "Norton blockerade ett angrepp av Web Attack: Formjacking Website 90". Det händer så snart jag klickar på någon av rubrikerna "Handla löparkläder",  "Handla löparskor" eller "Handla tillbehör" från startsidan. Kan detta vara en falsk varning och hur kommer man runt det i så fall? Man vill ju helst inte stänga av antivirusprogrammet. Brukar det gå att rapportera eventuella falskvarningar någonstans så att de fixar problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det nog rätt svårt för någon här i forumet att veta om Löplabbet har blivit hackade. Det bästa tror jag är om du kan kontakta företaget, helst någon annan väg typ Facebook eller Twitter, och berätta så får de undersöka saken.

Men du rapporterar falsklarm (false postives) till Norton här: https://submit.symantec.com/false_positive/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för din support Cecilia!

Det kanske ändå är nått skumt med hemsidan för när jag surfar dit med telefonen, som inte blockerar webbsidan, och därefter kommer till kassan för att betala (där man fyller i kortuppgifter etc.) så står det i Google Chrome att sidan inte har en säker anslutning, dvs. https. Det verkar väl konstigt om en så stor och känd hemsida inte skulle ha krypterad överföring av känsliga uppgifter vid betalning, eller? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...