Gå till innehåll

qbittorrent 4.1.7 Några frågor


CGD

Recommended Posts

Jag har fram till nu använt µTorrent men jag tycker det fungerar riktigt dåligt. Programmet tar allt minne, jag har ändå 32 GB, låser sig ofta men har några fördelar som jag gärna vill ha. Medans en fil laddas ner ligger den i en katalog och när filen är nerladdad flyttas den till en annan katalog. Kataloger som jag själv valt.
Jag fick tidigare rådet att pröva qbittorrent istället. Visst det programmet fungerar på många sätt mycket bättre men har även sina brister. Det tycks ladda ner mycket långsammare och mycket färre filer samtidigt. Jag kan inte styra var filer under nerladdning respektive färdiga filer ska placeras. Eller är det jag som har problem med inställningarna? Finns det andra program som fungerar efter mina önskemål.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag finner Transmission lite krånglig. Jag har ju även letat på Nätet och där får ju uTorrent mycket bra kritik. Så varför fungerar det då så dåligt hemma hos mig. Det som retar mig mest förutom att allt minne tar slut efter en tids körning är att uTorrent gärna låser sig sig (svarar inte) och då kan inga nya torrenter tas emot. Det går inte att byta vy i programmet o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OlleBull, det där är ju bara en enkel VPN så den kan ju knappast ändra hur µTorrent fungerar. Jag har aldrig haft några problem men det kanske har att göra med vad man söker. Exempelvis söker jag aldrig filmer nu för tiden utan mest tidningar.
Det jag gillar med µTorrent  är att jag kan styra till vilken mapp alla nerladdningar går och till vilken mapp de flyttas när de är klara. Så om någon kan tipsa mig om ett vettigt program som kan detta så skulle det uppskattas. De förslag som jag fått hittills kan inte det. Alternativt jag vet inte hur jag ska få programmet att göra så. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, CGD sade:

OlleBull, det där är ju bara en enkel VPN så den kan ju knappast ändra hur µTorrent fungerar. Jag har aldrig haft några problem men det kanske har att göra med vad man söker. Exempelvis söker jag aldrig filmer nu för tiden utan mest tidningar.
Det jag gillar med µTorrent  är att jag kan styra till vilken mapp alla nerladdningar går och till vilken mapp de flyttas när de är klara. Så om någon kan tipsa mig om ett vettigt program som kan detta så skulle det uppskattas. De förslag som jag fått hittills kan inte det. Alternativt jag vet inte hur jag ska få programmet att göra så. 

Varför jag nämnde OVPN hör egentligen inte hit men kör alltid den på den dator jag använder uTorrent på och precis som du säger så funkar denna version av uTorrent för mig kanon och att man får filerna i de förutbestämda mapparna mm! OVPN är väl förresten en av de bättre VPN-clienterna, kostar visserligen, men det är den värd och vill man vara ännu mer anonym, finns ju TOR och då rekommenderas det att använda en VPN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag använder uTorrent 3.5.43804 32 bit och har ju vissa problem. Minnet (RAM) tar ju sakta men säkert slut och en omstart krävs. Dessutom fryser ju programmet rätt ofta. Oftast när jag ska göre en ändring av utseendet. Exempelvis från att allt står i bokstavsordning till att allt står i tidsordning. (Tid kvar). Men också när jag ska lägga till en ny torrent. Sådant här händer när jag flera torrenter igång.

Har du inga av dessa problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
On 2019-09-12 at 12:18, CGD sade:

Jag fick tidigare rådet att pröva qbittorrent istället. Visst det programmet fungerar på många sätt mycket bättre men har även sina brister. Det tycks ladda ner mycket långsammare och mycket färre filer samtidigt. Jag kan inte styra var filer under nerladdning respektive färdiga filer ska placeras. Eller är det jag som har problem med inställningarna? Finns det andra program som fungerar efter mina önskemål.

Jo då är det du som har problem med inställningarna, för det går alldeles utmärkt att styra det du nämner i qbittorrent. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...