Gå till innehåll

Live dödar internet


Recommended Posts

Hej jag har fått ett kraftigt jobbigt problem med Messenger live.

När jag har torrent-programmet Azureus igång samtidigt som Live så lägger internet av hela tiden, och felet är inte i datorn då det även knasar sig även när jag har azureus igång på en annan dator än den jag sitter med Live på.

Vad kan detta bero på? Är det så att Microsoft sagt sitt i kampen mot fildening? ???

Ps. det kan inte bero på Azureus då det fungerat tillsammans med tidigare versioner av Live.

Mvh Gurra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antalet halvöppna anslutningar tar slut, 10 st.

Det går att lösa med att man ändrar antalet halvöppna anslutningar till t ex 50 st. Detta görs enklast med ett litet program som kan laddas ned från:

http://www.lvllord.de/

Det är ett klurigt litet prog det... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Tar de båda så mycket bandbredd så att det inte blir något kvar??

Jotack... jag har tyvärr bara telia 0.5 så det blir inte mycket till övers...

jag testade med detdär programmet som mange skicka, men det fungerar fortfarande inte. men som jag beskrev så tror jag att problemet ligger i antingen routern eller hos telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Tar de båda så mycket bandbredd så att det inte blir något kvar??

Jotack... jag har tyvärr bara telia 0.5 så det blir inte mycket till övers...

jag testade med detdär programmet som mange skicka, men det fungerar fortfarande inte. men som jag beskrev så tror jag att problemet ligger i antingen routern eller hos telia.

Hur kan du veta att felet ligger i routern eller hos telia? Du snackade om att du körde Azureus och Msn samtidigt. Jag har dock inga problem, jag har 2,5mbit lina, när man tankar i 260 mb/s så fungerar Msn 8.0 Beta mycket bra. Kanske beror på vad man har för lina, men ville bara säga att jag inte har något liknande problem. Hör av dig till Telia och fråga om dom har något fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! jag har också stora problem med Live messenger!!! det stängs HELA TIDEN ner...jag har inte ens nån internet sida uppe...På 2 timmar stängdes msn:et ner 8 gånger...vad händer? Lika bra att ladda ner 7,5 igen...live e ju värdelöst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.  :)

Provat alla knep de står om i forumet?

Ta bort windows messenger: Start < Kör klistra in koden nedan.

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove

-----------------------------------------------------------------------------

Ta bort windows live mesenger i lägg till och ta bort program.

Hämta hem verktyget nedan och städa bort resterna (Ett tips ja fick av Plun  ;D )

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;290301

Nu är det bara att hämta en ny windows live messenger.  :)

De e så man får hålla på ibland när de e beta.  :D

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt om jag verkar pantad nu... :-[men vilken rad :-[? jag laddade ner live nu igen..ljudet försvann helt på den gamla när jag laddade ner den igen...

Raden i cleanup-programmet.

Det ser ut som du får slänga messenger en gång till.

Släng windows live messenger

Kolla med cleanup-programmet om det finns någon rad med windows live messenger.

Om det finns en sån rad. markera och tryck på remove

Om det inte finns någon rad med window live messenger. Stäng de bara.

Starta om datorn och hämta en ny messenger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej...då testar jag det :) Ljudet i MSN funkade heller inte på Live...jag hör inte när nån kallar på mig, eller när nån loggar in eller nånting! Ändå har jag gått in i inställningarna o förskt fixa det men det funkar inte... >:( Skumt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...våra updateringar fubkar inte som dom ska eftersom vår programvara är inte äkta...Vår Microsoft XP är bara en kopia. Ska snart köpa en skiva med orginalet. men kan det bero på det? För jag vet inte riktigt om den CleanUp fubkade eftersom den finns inte i datorn, jag hittar inte det  :- har haft problem innan med att intallera tex Windows Media player o sånt för att det är en kopia vi har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljudet funkar nu :) jag tog bort det o laddade om det :)

Nu ska vi bara se om man det stängs ner hela tiden :)

Sen nu har jag en annan fråga...det e så här att det kommer hela tiden upp reklam fönster! party Poker o sånt, "bli smal på 2 veckor" o sånt skit, hela tiden. Så fort vi startat datorn så börjas det.

Vi har lessnat rejält på det nu! hur får vi bort det? Vi har blockat Pop up fönster o sånt, men inget verkar ju hjälpa  >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det va skönt det :)

nej jag vet...vi har inte kunnat ladda ner nåt därifrån...

Alla MSN vi har haft har aldrig nånsin strulat..det e föst nu med Live som det börjat kladda...

jasså...så det där med reklamen är virus eller vaddå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virusen lär du bli av med så fort rätt person läser detta.  ;)

http://www.ewido.net/en/download/

8)

Hej Fiskalen

Du vet ju svaret redan......

Ewido  plus 1 av , Lavasoft Adaware, Windows Defender samt Spybot.

Alla finns länkade i säkerhetsgruppen.

Kör man fast efter 2 av de här så är det enklast med HijackThis.

CCleaner för att slänga ut temp sophögen är en stor fördel innan man skannar

så spar man en massa tid..

Over and Out...

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Sandra  :)

Börja med att göra en scanning med ewido som  Landsfiskalen rekommenderar, låt ewido ta bort det den hittar.

Vidare hämta hem HJT från nedanstående sida/länk samt gör även de övriga instruktionerna du hittar på sidan.

http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...pic,2356.0.html

Då du gjort ovanstående.

Kopiera in din HJT-logga så skall vi ta en titt  ;)

Samt hämta även hem CCleaner och gör en städning med städverktyget

http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...pic,2941.0.html

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har fått ett kraftigt jobbigt problem med Messenger live.

När jag har torrent-programmet Azureus igång samtidigt som Live så lägger internet av hela tiden, och felet är inte i datorn då det även knasar sig även när jag har azureus igång på en annan dator än den jag sitter med Live på.

Vad kan detta bero på? Är det så att Microsoft sagt sitt i kampen mot fildening? ???

Ps. det kan inte bero på Azureus då det fungerat tillsammans med tidigare versioner av Live.

Mvh Gurra

Har nu sett att även jag har precis samma problem. Så länge jag inte kör Live Messenger fungerar internet hur länge som helst. Med Messenger igång stängs internet ner helt & hållet efter ett tag (tiden varierar) sen måste jag stänga av router & adsl modemet & starta om datorn så fungerar det igen. Har aldrig haft detta problem med MSN Messenger 7.5.

Skönt att veta att det inte bara var jag som hade detta problem.

Har föressten en D-Link router & Telia adsl 0.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...