Gå till innehåll

Mus och USB minne


CGD

Recommended Posts

Jag har en trådlös USB mus, där mottagaren är ansluten i ett USB2 uttag. Men nu vill den inte längre komma överens med det USB3 minne jag har. USB2 minnen påverkar inte musen. Problemet är inte 100% eftersom när jag satt i USB3 minnet så kan det fungera utmärkt en halv minut innan muspekaren fastnar ibland så kan den fungera längre. Så fort jag tar ut USB minnet så lossnar muspekaren.
Kan någon ha en ide om vad som krånglar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har prövat att flytta mitt USB3 minne till olika USB2 och USB3 portar och även USB2 minnet, som ju inte ställer till problem, har jag flyttat till både USB" och USB3 portar. Likaså har jag flyttat mus mottagaren till olika portar.
Det är ju lite märkligt att det kan gå hur bra som helst en längre eller kortare stund innan muspekaren fryser.
Jag gillar inte trassel som verkar helt ologiska.
Jag måste lägga till, jag hade ett USB2 minne som jag formaterade för att bli av med allt som låg där och som vanligt gick det bra och minnet dök upp helt tomt. Men sedan när jag skulle flytta filer ungefär 10 minuter senare så var det borta och nu fungerar det inte alls. Mina andra USB minnen fungerar. Men det är ju efter detta som USB3 minnet och musen började att inte trivas ihop.
Jag har en annan dator men den ska jag först installera om Windows på eftersom den hakade upp sig vid senaste uppdateringen. Men så fort det är gjort ska jag pröva mus och minne på den.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...